Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gruppköp Kirk/RRS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alecor

Medlem
Hej, vet inte om det finns intresse, men jag skulle vilja beställa en arca swiss-kompatibel L-platta till min Nikon. Har kollat in Kirk och Really Right Stuff (se www.reallyrightstuff.com eller www.kirkphoto.com).

På ett annat forum där jag är aktiv (byggahus.se) har medlemmar emellanåt gjort gemensamma beställningar av verktyg etc för att få ner priserna en del. I det här fallet kostar bara frakten uppåt 400 spänn vilket är lite löjligt när man bara vill beställa ett snabbfäste... Kvalitén hos dessa leverantörer är iallafall det bästa man kan få, priset tyvärr därefter. Om det finns flera intresserade kring Stockholm kanske man kunde komma överens om något.

/Alecor
 
Kirk säljs även av Warehouse Express i UK...

-- Nicke

Jo, men tyvärr tar de ganska mycket mer i pris än om man köper från Kirk direkt (drygt 300 sek mer för en L-platta till Nikon D90!). Och dessutom vill de ha 650 sek för att skicka dessa 85 gram från UK till Sverige!!) Så även om man garanterat slipper moms vid beställning från England så är det alldeles för stort påslag. Vilka rövare...

/A
 
Senast ändrad:
650kr var väl lite saftigt, det står ju på deras hemsida att frakten varierar mellan £19.95 och £57.50 (så 230-650kr). RRS finns för övrigt också hos Nikonians.org men det är samma priser som i England.

Då jag själv redan har en RRS-platta till min D300 har jag funderat på att köpa ett snabbfäste till stativet också, antingen RRS eller Kirk. De kostar ungefär lika mycket men RRS-varianten som är aktuell saknar vattenpass vilket finns i Kirks. Jag vet inte om det spelar någon roll egentligen, det går ju att sätta ett litet vattenpass i blixtskon istället och få bättre noggrannhet.

Så, till saken, jag kommer antagligen åka till USA i påsk och funderar på att beställa snabbfästet då. Skicka mig ett mail så kan vi säkert komma överrens.
 
.....

Så, till saken, jag kommer antagligen åka till USA i påsk och funderar på att beställa snabbfästet då. Skicka mig ett mail så kan vi säkert komma överrens.


Vore jätteschysst om man kunde ordna något. Men troligen blir det för länge att vänta - ha-begäret vet ni... :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.