Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gruppfotografi
- Trådstartare Lincon888
- Start datum
emji
Aktiv medlem
Vid min senaste gruppfotografering på ca 100 personer hade vi mulet väder, begränsat med ljus, plåtade utomhus och gjorde jag följande m i s s.
Bilden hade fin detaljåtergivning från mitten och lite utåt kanterna på bilden. Men ju längre ut på bilden desto sämre skärpa.
Jag skulle definitivt valt högre ISO än 800 för att komma åt bättre slutartid/bländarvärde.
Bilden blev ok...men nästa vecka plåtar jag en grupp på ca 50 personer och då upprepar jag definitivt i n t e mitt "misstag".
//Michael
Kanske inte svar på din fråga med tips.
Bilden hade fin detaljåtergivning från mitten och lite utåt kanterna på bilden. Men ju längre ut på bilden desto sämre skärpa.
Jag skulle definitivt valt högre ISO än 800 för att komma åt bättre slutartid/bländarvärde.
Bilden blev ok...men nästa vecka plåtar jag en grupp på ca 50 personer och då upprepar jag definitivt i n t e mitt "misstag".
//Michael
Kanske inte svar på din fråga med tips.
Senast ändrad:
PerFogelberg
Aktiv medlem
Hur många personer ska det vara på bilden? En gruppbild är allt från tre personer och fler.