Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Grundkurs för ambitiös fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Tjenare alla. Jag är en kille som utbildar sig till lärare. Nu är det så att jag har ett halvår över innan jag skall påbörja min pedagogiska utbildning. Vad jag skall pyssla med då är oklart. Det finns många alternativ och det senaste halvåret har fotografering blivit allt mer intressant. Min fråga är följande:

Finns det något högskole/universitetskurs som är ett halvår som är bra i Göteborg eller i Halmstad? Vad jag är ute efter är helt enkelt att bli en bättre fotograf. Min erfarenhet är tämligen begränsad rent tidsmässigt men har fotograferat flitigt med en helt manuell mellanformatskamera i ca 1.5 år. Vad krävs av eleverna för att bli antagen på fotohögskola?
Dessutom undrar jag hur meriterande en sådan kurs är om man (mot förmodan) skulle vilja pyssla med foto professionellt?

Tacksam för svar

Mvh

/Lasse Lundgren

Kolla upp folkhögskolorna!

De brukar ha både kortare och längre kurser i foto. Det kan vara grundläggande eller yrkeinriktade kurser. Någon direktlänk dit har jag inte..men sök bara på folkhögskolor så lär du få upp en länk till alla folkhögskolor ute i landet.

/JP

Det fungerar tyvärr inte så bra med kommunikationer vad det gäller folkhögskolor. De enda alternativen är Halmstads högskola eller Göteborg. Eventuellt skall jag dessutom plugga dubbelt och då passar Göteborg ännu bättre.

Tacksam för ditt svar JP

/Lasse

Jag skulle nog kolla Folkuniversitetet i Gbg.

Högskolan för fotografi och film är nog bara att glömma om du vill ha en grundläggande fotoutbildning på en termin.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar