Annons

Grepp

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Jag ser att det finns ett BF-ED3 grepp för Canons. Den har två batterier och lite knappar för porträtter.

Vad jag funderade på var att bygga en följande: Man tar greppet från valfri Heckler & Kock och modifierar det så att man kan skruva på det under kameran.

Så att man har pistolgrepp till kameran. Avtryckaren på pistolgreppet fungerar på avtryckaren på kameran och så får se om man kan få in lite extra AEL- och FEL-knappar på greppet också. I pistolhantaget har man batteriet, också.

Men asså... hur kewlt hade inte det varit att gå runt hållandes kameran i ett pistolgrepp, med avtryckarfingret utanpå umm... där man har avtryckaren (safety first!) så kan man gå runt med den så, som valfri SWAT-medlem.

Det lär vara skitstabilt att hålla den så, iaf. Sen kan man fixa en push-pull zoom som man skruvar fast en front pistol grip på också, så blir det riktigt mycket vapenkänsla över det hela.

Goddamn. Har någon gjort något sådant, än?

Jag ska fan börja fråga runt på måndag för att se om jag kan bygga ihop det själv.

Det hade ÄGT!

Bilagor

• g36strip.jpg
    g36strip.jpg
    18.1 KB · Visningar: 620
Det finns redan att köpa åtminstone fanns det förr i tiden ett gevärstativ med avtryckare.

lcf

Jag har också redan sett modellen, dock, inte fullt så extrem som det du beskriver, såklart..

/A

Något sådant var det tänkt.

Fast proportionerna inte stämmer, men på ett ungefär.

Och så får man ha längre objektiv så att det passar.

Bilagor

• fun.jpg
    fun.jpg
    34.7 KB · Visningar: 599
hue?!

Hur har du tänkt dig det där? Ska du sikta med raka armar som om du skjöt pistol i så fall då? Har svårt att se någon fördel med systemet om man inte har en "kolv" som man kan stöd med mot axeln för att få det stabilt.

/A

Re: hue?!

Malm skrev:
Hur har du tänkt dig det där? Ska du sikta med raka armar som om du skjöt pistol i så fall då? Har svårt att se någon fördel med systemet om man inte har en "kolv" som man kan stöd med mot axeln för att få det stabilt./A

Nu när du nämner det så har du faktiskt rätt.

Isf vore kolven/handtaget från en H&K MP5A3 ett bättre alternativ. Den är utfällbar vid behov, så den är rätt kompakt annars.

Goddamn. Jag är så glad att jag fick den här idéen. Frågan är bara hur pass genomförbar den är öht.

Blir det lätt att få tag på greppet från en MP5? Blir det lätt att modifera den så att man kan skruva den på kameran? Och avtryckaren?

Så mycket att tänka på.

Hade definitivt varit kewlt att ha, iaf.

Som jag ser det har du minst 4 problem:
  1. Att komma över en kolv till en MP5 är säkerligen allt annat än enkelt
  2. OM du skulle komma över en sådan lär inte priset bli nådigt
  3. Själva konstruktionen känns på tok för avancerad för att vara värd jobbet och pengarna
  4. Hur komponerar man bilderna med det avståndet som blir mellan ögat och kameran? Hade man haft en digitalkompakt med aktiv LCD så hade det varit en annan femma, men här tror jag inte på idén
    [/list=1]

/A

Malm skrev:
Som jag ser det har du minst 4 problem:
  1. Att komma över en kolv till en MP5 är säkerligen allt annat än enkelt
  2. OM du skulle komma över en sådan lär inte priset bli nådigt
  3. Själva konstruktionen känns på tok för avancerad för att vara värd jobbet och pengarna
  4. Hur komponerar man bilderna med det avståndet som blir mellan ögat och kameran? Hade man haft en digitalkompakt med aktiv LCD så hade det varit en annan femma, men här tror jag inte på idén
    [/list=1] /A
  1. ...och punkt 5 är kanske att den ser rent jäkligt ful ut;-)
    Annars är det kul med nya idéer. Såg inte Novoflexgluggarna ut som Bazzokas?

Jag gillar den utfällbara kolven till den gamla svenska k-pisten, M45b har jag för mig att den heter. Om någon kommer över ett par kolvar på överskottsbolaget eller liknande kan ni väl säga till. Verkar idealisk som kamerakolv med smärre justeringar.

MP5-kolv kan nog betraktas som dyrbar i Sverige. Enda sättet är nog att beställa en från Heckler & Koch i Tyskland. Polisen har den iofs men jag tror inte att de skotar dem så ofta.

/Pontus

Jag skulle gissa på att du får ge mellan 3 och 4 tusen för en kolv till en mp5'a. Modellen som är infällbar är väldigt ostadig. Det finns en vik-typ som på m45b som är lite stadigare men den bästa är originalkolven. Där finns en butik i köpenhamn som har väldigt mycket tillbehör till H&K. Kolven kan du köpa utan licens men däremot pistolhandaget kommer att räknas som vapendel och den skulle inte jag vilja åka fast med i tullen.

Olaga vapeninnehav: Upp till 6 månader i fängelse

Ärligt talat så skulle du se väldigt fånig ut tror jag.. dessutom är det nog bättre med ett stativ :)

Varför inte köpa en soft-air gun poch ta delar därifrån?

Niklas, lumpen på F17

kermodei skrev:
Varför inte köpa en soft-air gun poch ta delar därifrån?

Tanken har slagit mig... fast soft-air guns är gjorda av plast och är därmed inte så jättetåliga.

Plus att man inte kan blanda plastdelar från soft-air guns med den superobusta, metalliska 10D.

:)

Promlem att få tag på kolv till mp5? Nja...
Piketen har ju sådana som förstärkningsvapen.. Det borde väl vara som att sno godis från ett barn?

Hasselblad har gjort något liknade..

Kolla hasselblad.se ("products"-"v-system"-"accessories"-"flashequipment"-"flashgrip")

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar