ANNONS
Annons

grepp till eos 100

Produkter
(logga in för att koppla)
hej, har en gammal eos 100 som jag hittat i gömmorna och tänkte börja använda igen! men jag har för mig att det fanns ett extra grepp till den, nån som vet?

Vad jag vet fanns inget vertikalgrepp men däremot ett förlängningsgrepp så hela högerhanden fick plats.

Min eos 100 har slutaren gett upp på så nu går den som pedagogiskt isärtagbart exempel på fotokurser. Bra kamera!

Greppet som passar en sån är inget BG utan precis som Frolicc sade en förlängare som förbättrar greppet. Den till EOS 100 heter GR70. Vart såna går att finna i dagsläget har jag dock inte en aning om..

Skulle ett GR60 från 10:an däremot gå att modda till att passa en EOS 100 så har jag ett sånt som jag skulle kunna donera i stället för att det som nu bara samlar damm, men jag vet inte om det är möjligt att modda iof.

Jag använde EOS 100 med GR70 en gång i tiden. Det var ett rätt så skönt grepp, men det går inte att kombinera med stativ - vansinnigt nog! Något vertikalgrepp är det inte men det är inte så dumt för storhänta.
MVH
JK

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar