Annons

Grattis Brutus!

Produkter
(logga in för att koppla)

Stadan

Aktiv medlem
Från Naturvårdsverket

Pressmeddelande 2006-05-24

Årets naturfotograf utsedd

Brutus Östling är årets naturfotograf 2005. Det har Naturvårdsverket beslutat. Stipendiet delas ut för femtonde gången och prissumman är 15 000 kronor. Dessutom får fotografen ställa ut bilder på Naturhistoriska riksmuseet.

Grattis Brutus!
Köpte boken i måndags. Den är verkligen kanonfin.
Men hur får Du Brutus utan sådan oskärpa i bakgrunden utan manipulering funderar jag på.
//Björn

Scenic46 skrev:
Grattis Brutus!
Köpte boken i måndags. Den är verkligen kanonfin.
Men hur får Du Brutus utan sådan oskärpa i bakgrunden utan manipulering funderar jag på.
//Björn

Vad f-n antyder du? :)

Skämt åsido, är det "Mellan vingspetsarna" du har köpt, eller har en ny bok kommit? Hittar inget på hemsidan.

Grattis såklart!

Ställer mig i kön av gratulanter och sträcker ut högerkardan: -Grattis Brutus! Välförtjänt.

Scenic46 skrev:
//Björn

Med rätt utrustning.. både EF 500/4L och 600/4L ger riktigt härlig bakgrundsoskärpa.

Grattis Brutus! Inte helt oväntat att priset gick till dig. Du har haft ett hektiskt år bakom dig.

Grattis Brutus

Har sett ett flertal av dina bilder, och läst en del artiklar om dig och ditt arbete.

Du är verkligen värd det här priset, gläds med dig.

STORT GRATTIS!!!

Fantastiska bilder!

Jag tycker dock bilderna ser förstorade ut - saknar detaljrikedom, eller är de tagna analogt och sedan inscannade?
Kanske helt enkelt tagna på stort avstånd...

FILM) (ulltand skrev:
Fantastiska bilder!

Jag tycker dock bilderna ser förstorade ut - saknar detaljrikedom, eller är de tagna analogt och sedan inscannade?
Kanske helt enkelt tagna på stort avstånd...

Åtminstone de flesta bilderna i "Mellan vingspetsarna" har Brutus fotograferat analogt.

Grattis Brutus för priset! Räkna med att vi kommer på utställningen på Naturhistoriska!

tackar ödmjukast

hej,

och jättestort tack alla. Jag blir jätteglad av alla snälla hälsningar.
Jag har inte själv hunnit ta till mig det hela och hinner inte riktigt kolla allt som skrivits just nu, vattkoppor när man blivit en bra bit över 40 är ingen höjdare och föräldraledig har jag tre småbarn omkring mig, varav två också har vattkoppor.
Vill bara säga att bilderna som ligger på naturvårdsverkets hemsida är tänkta för tryck i tidningar, ska man kolla bilder på nätet ska de göras lågupplösta och skärpas till.
När bilder görs helt klara för tryck förstör man dom rätt mycket, men det kommer att se bra ut. När man visar dem på nätet måste man göra annoprlunda.
Vill ni se bilderna rekommenderas tidningen Foto från i höstas eller boken. Tyvärr.
Så skippa att titta där.

Jättestort tack för snälla ord.

Bästa hälsningar
Brutus

Grattis Brutus!

Fick boken "Mellan vingspetsarna" i födelsedagspresent. Med den som underlag kan man bara säga att du är väl värd utmärkelsen.

;-) //Lars

Jag ställer mig i raden, lyfter på hatten och ropar Grattis Brutus!

P.S. Krya på dig!

/Torleif

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar