Annons

Gratis ftp-program?

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
En kompis pillar ihop en hemsida åt mig. Meningen är att jag själv ska kunna uppdatera den med nya bilder sedan.
Har någon ett bra tips på ett gratis, enkelt och fiffigt ftp-program?

Med betoning på enkelt, alltså.
 
Instämmer angående båda ovanstående förslagen.

SmartFTP är väl egentligen det bättre programmet, talar dessutom svenska, men FTP Explorer stämmer kanske bättre in på beteckningen enkelt. Alltså jag tror det är lättare att komma igång med.

Men eftersom båda är gratis för privat hemmabruk kan man ju testa båda och se vad man tycker.
 
SmartFTP är bra jag kör det..
Men dagtid(ca:0700-1600) så måsta man clicka bort en popup ruta(nag) med licensuppmaning vid 'Commercial' användning. Ibland start IE också..

Det är det de menar med.
License Reminder Yes
Expire Notice Yes

Annars bra.
 
En sökning på Freashmeat på "ftp client" gav 103 träffar, några av dem är för wintendo och en del är helt plattformsoberonede (oftast java).

Du kan också prova en sökning på Sourceforge som ger minst lika många träffar, alla program där är också fria.
 
Senast ändrad:
LeechFTP, inte nytt, inte sådär superlätt att använda, dyker upp en felruta när man startar.. MEN, den startar flera sessioner samtidigt. Vilket gör att det oftast går snabbare att FTPa flera filer och du kan titta runt bland filerna på servern undertiden filerna tankas..

http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/downloads.html

Internet Explorer skulle jag däremot akta mig för att använda som FTP programvara..
 
date skrev:
he he, annars kan man ju alltid använda windows eget ftp ftån dos / kommando prompten ;)
Javisst, gör en bat-fil med kommanot som tar emot markerade filer, lägg bat-filen i send-to så kan man högerklicka i vilken filhenterare som helst och bara skicka till... Fast jag vet inte hur man skriver det det i DOS, det är så himla länge sen..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.