ANNONS
Annons

Gran Canaria mot min vilja

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Arrrrgh!

I åratal har jag gjort hårt motstånd mot sådana andefattiga resmål men nu har familjen röstat ner mig, vilka illojala skurkar!

Jag kommer således att tillbringa påskveckan stekande i en öken omgiven av odrickbart vatten med mina fotoprylar inlåsta i kassaskåpet på jobbet.

Funderar ändå på att ta med mig lillkameran (20D) och en glugg för att försöka hitta något värt att slita på slutaren för.

Finns det något där värt att fota eller har jag redan sett allt på "sällskapsresan"?

Ska jag hålla hoppet uppe eller ska jag supa ner mig på arlanda och hålla ruset vid liv tills jag kommer tillbaka?

Svar till signaturen "Desperat"

Gran Turissimo.....

Lugn Björn! Det är hopp för en fotograf. Nord och NordÖst på öya finns det mye interessant.
Vägen från Telde via Valsequillo till Teror och upp till Las Palmas är gml. och rustikk.
Teror är en gml. by, speciell med sine 365 regndagar i året och knall grönska. Las Palmas med gamla stadsdelar, La Isleta med bastionen. Jo det finns något där uppe.

God tur! Se alltid lyst på livet.
mvh Erik J

Sandöknen Maspalomas på sydsidan får du inte missa. Gå dit när solen står lågt och du kan få häftiga bilder.

Sup ner dig

Även om det finns fotomotiv måste du ju stå ut med familjen som varit lea och röstat ned dig, då är det inte mer än rätt att du får vara myspackad i en vecka *S*

Glöm kameran och besök Gran Hotel Costa Meloneras enorma SPA-avdelning i Meloneras. Granne med fyren vid Maspalomas.

Kostar 30 euro och innehåller 18 stationer. Tar ca 3 timmar och man är så gott som ny efteråt.

Det är visst Meloneras eller vad det hette vi ska till.Minns inte precis vad det hette men det ska vara nära dom där sanddynerna.
Ser ni en snubbe med kamera och grogg på magen i badet får ni gärna säga hej.
20D och Sigma 18-125 får följa med då.

Hyr nog en bil när jag kommer och lämnar tillbaka den när jag åker, hatar att idla i solen.

Senast ändrad:
Ett tips, om du hinner, är att få tag i Lonely Planets guidebok över Gran Canaria. Nu är jag inte säker att de har en över just GC, men Kanarieöarna borde de ha en över. Sedan läser du på allt vad du hinner med, och ta med boken på resan.

Ett annat tips är att du åker med de lokala bussarna, och försöker ta dig till de platser som ligger lite avsides eller dit de inte går turistresor.

Huvudstaden på GC, Las Palmas, har en del gamla kvarter (nåja, hade när jag var där senast, för 20 år sedan...), som kan vara värda ett besök. De mesta av staden är annars ingen hit tycker jag, med vansinnigt mycket trafik.

Varför stannar du helt enkelt inte hemma när du är så negativ till ett så fint resemål. Tror inte ens att "prosenten" vill ha dig där.

Jern skrev:
Varför stannar du helt enkelt inte hemma när du är så negativ till ett så fint resemål. Tror inte ens att "prosenten" vill ha dig där.

Tro mig, jag försökte!

Sedan ska tonen i detta inlägg tas med en liten nypa salt ;)
Visst var jag emot resan men vad jag egentligen är ute efter med denna tråd är fototips.

Jag har ingenting att tipsa om, för jag själv har inte varit där, ville bara tacka för ett härligt gott skratt på morgonkvisten.

Önskar dig lycka till med resan å groggen =)

/Henkan, som själv undviker mallis så länge det går ;)

Grisfest , försjutton, missa inte grisfesten.
Ta med kameran, sup ner dig, låt kameran gå runt bland deltagarna och lägg upp bilderna här.

Nä du det finns knappt något att fotografera.
Passa dig för att ta bilen upp i bergen, där är det riktigt dött.

Bilagor

• picture-2.jpg
    picture-2.jpg
    88.2 KB · Visningar: 412
Väl hemma igen hoppas jag att du, i denna tråd, berättar i ord och bild hur dj-igt du hade där nere...

Önskar er en riktigt god resa med SunTrip!

/Arne

Jo, nu är man hemma igen.

Det fanns ju mer där än Nuevo Estocolmo.

Har haft en skön och rolig vecka med familjen, det blev inte så många "posent" men en hel del bilder. Hade hyrbil i 5 dagar så vi fick se en del av omgivningarna också.

Tack för tipsen och engagemanget. Jag återkommer med bilder när jag hunnit ta hand om dom.

Nu när man har landat ordentligt efter resan så är det inte utan att jag skulle kunna tänka mig att åka dit igen.

Ön var mycket mer än bara hotell och diskotek,visst fanns det där också men där vi bodde var det lugnt.

Fick väl inte riktigt göra den rundtur som jag hade velat, det fanns 5 viljor och alla skulle ha sitt. Men fick i alla fall se mer än bara stranden och hotellet.

Hotellet var förresten en egen stuga med 4 sovrum och egen tomt, havsutsikt från balkongen så där kunde man sitta med kameran och passa solnedgången.

Kameran knäppte ca 500 gånger varav jag bestämde att 200 var något att ha.

Lade ut en del på webben som den som känner sig hågad kan titta på.

Tack för ert engagemang och era tips, här är bilderna...

www.sorkin.se/crancanaria/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar