Halloj
Väcker liv i denna tråd, då dagens (2023-03-23) uppdatering av PS CC (ver. 24.3.0) fick programmet att gå bananas.....
1. "Framkallar" en .NEF-bild i Nikons NX Studio och sedan via kommandot "Öppna med..." hivar över bilden till PS (som en TIFF) för resterande redigering. I PS öppnar då endast en svart bild/svart fönster!!
2. Öppnar direkt i PS en sedan tidigare färdigredigerad bild (JPEG), varvid PS får spelet och tok-flashar med en vit bild/fönster!!
Kollade Adobe-supporten och såg faktiskt att en lirare hade gjort exakt samma erfarenhet (vitt blinkande fönster). Han fick då svaret att uppdatera drivrutinerna hos grafikprocessorn. Detta är något som min (skit)grafikprocessor NVIDIA GeForce förvägrar mig, då jag får meddelandet att "installationen har stött på problem, försök igen". Moment 22!
Därför bockade jag ur (i PS) "Använd grafikprocessor", varpå rubbet funkade normalt igen! Men min fråga är... Kommer jag få andra problem eller begränsningar i min bildhantering med grafikprocessorn "avstängd"?
Detta gäller f.ö PC och W10.
Fridens
Oscar