Carl Johan
Aktiv medlem
Jag och en polare framkallade en 36:a Delta 400 i aculux 2 framkallare här om dagen. Vi (jag) hade lite problem med inmatningen i spiralen, fick fippla och ha mig men fick till slut in den. Framkallade som vanligt men var lite nervös, men när den var färdigsköljd och klar var jag grymt nöjd över ett dussin kanonbilder (perfekt framkallning, exponering osv enligt min förmåga att bedöma negativ).
Idag tog jag fram dom och hade tänkt att kopiera upp dom imorgon och i helgen. Men till min förskräckelse hade alla negativ blivit ilsket gröna! I vanliga fall brukar ju dom bli vagt blåa. Men nu verkar det dessutom som att låg- respektive högdagrarna blivit lite förstörda (för gröna för att kunna kopieras vanligt skulle jag tro).
Vad kan tänkas ha hänt?
Tacksam för svar!
Idag tog jag fram dom och hade tänkt att kopiera upp dom imorgon och i helgen. Men till min förskräckelse hade alla negativ blivit ilsket gröna! I vanliga fall brukar ju dom bli vagt blåa. Men nu verkar det dessutom som att låg- respektive högdagrarna blivit lite förstörda (för gröna för att kunna kopieras vanligt skulle jag tro).
Vad kan tänkas ha hänt?
Tacksam för svar!