Annons

Gröna Lund i kvällsljus

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
Hej
Jag har en plan att hinna fota på Gröna Lund i kvällsljus innan säsongen är över.

Det behövs en lite stabil väderprognos och några hugade kompisar. Om vi börjar med intresselistan så får vi försöka hitta en oregnig och heslt varm kväll sedan...

Är någon mer road av detta?

Nej, jag är upptagen onsdag själv :) Torsdag kanske, men vädret är rätt avgörande, vi får ha kontakt här.

Kul Anna!

Jag har planerat in en sån kväll men kan inte vid den här tidpunkten tråkigt nog.

Mvh //Marcus

Det är ju inget exakt beslutat än, kom men andra förslag på dagar vet jag! (men väderutsikten för torsdag ser bra ut)

Jag kommer vara på Grönan på torsdag, men inte fotandes skull. Mera att försöka slå mina arbetskamrater i någon fem-kampsgren. Och dricka ÖL....

/David

Jag tycker att vi kör i morgon, vi som kan. Samling utanför stora portarna klockan 18.30.

Då hinner vi gå runt och spanan in vinklar och sånt, samt kanske ta en resa i pariserhjulet för att plåta stan i släpljus innan den där läckra skymningen kommer mellan 19.30-20.30.

OBS Håll utkik här efter väderförändrigar som gör att vi får ändra planerna! (typ, det är ingen hit i regn)

Hallå alla :)

Låter som det kommer bli en toppen kväll :)

Glöm bara inte att det är fotoförbud där , Så kolla upp med dem innan ni ger er ut ,

//David

Det är inte fotofrbud på Grönan. Det krävs däremot tillstånd att fota på en konsert. Läs deras hemsida.

Låter som en kanon ide, jag skall försöka komma ut.

Prognosen just nu säger 0mm och inga eller väldigt få moln efter 18:00.

Har kollat vädret, och det blir molnfritt eller såna där tunna höga moln bara. Vi kör sålunda. Jättekul att det verkar bli flera!

Jag har klarerat med sambon, jag kommer.
Enl min vädernäsa så blir det inga låga eller medlelåga moln, men ett tunnt täcke av cirrus kommer att ligga ganska högt upp, molntäcker kommer ifrån öster så riktar man kameran åt väster så kanske man slipper diset.

Kan någon ta med en blix som går att skjuta av handhållt och manuellet?

Jag har en bildide som kräver att man kan fyra av blixten flera gånger på samma exponering.

Har bara hunnit bläddra igenom bliderna och gjort en grov sortering, men eftesrom jag åker bort i helgen så skall ni inte behöva vänta.

Bilagor

• pict3678_web.jpg
    pict3678_web.jpg
    60.8 KB · Visningar: 199
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar