Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gröna Lund del 2

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
Mitt kort gick ju som bekant sönder på Grönan. Andra gången det storstrejkade, så jag har fått ett nytt nu. Men det hjälper ju inte alla bilder jag tog fram till kollapsen.

Därför vore det kul med ett ytterligare besök. Exakt när är ju fortfarande lite upp till vädret, men man skulle kunna satsa på torsdag om igen som utgångspunkt (det är inte öppet må-on längre denna säsong).

Martin ville gärna gå en gång till också. Mackan (som ju missade del 1)? Fler?

Bilagor

• gronan.jpg
    gronan.jpg
    21.5 KB · Visningar: 460
Ja det var förjävligt dels med ditt kort Anna och dels för det förbannade Nordea som gjorde att jag inte kunde komma..

Är uppbokad veckan som kommer och även helgen..

Lurar på att sticka till grönan i eftermiddag!

//Marcus

Jag åker gärna in på torsdag, med reservation för hur veckan utvecklar sig. Har varit på gång tidigare i sommar, så även i torsdags, men det har inte funkat tidsmässigt. Nu stänger de ju snart, så det är väl nästan sista chansen.

/P-O

Vi får ha lite koll på vädret, men är det ok (vilket man kan veta ungfär på torsdag morgon) så är det vid 18.30 utanför stora grindarna.

PS Skriver här i tråden om det är go eller no go torsdag morgon

Mysigt väder ;) ...men, som någon sa, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Kollade prognosen på SMHI, och den påstår just nu att regnet ska upphöra innan kvällen. Annars skulle det ju kunna bli rätt läckert med lite ljusblänk i det våta. Har försökt med det tidigare i sommar, men inte lyckats pga av för lite regn.
Jag röstar för att åka in även om det regnar.

/P-O, med ryggan laddad med regnkläder.

Jag har blivit förkyld och kan tyvärr inte komma oavsett om vädret blir bättre eller ej. Hoppas ni får det bra och att jag får se era bilder i tråden här.

/Jon

Jag tror jag får avstå ikväll. Det har varit mycket senaste tiden och jag känner att inspirationen inte finns just nu. Jag följer tråden och ser om det blir något men räknar inte med att komma ikväll.

Men jag håller med dig P-O det skulle onekligen kunna bli mycket bra ikväll. Så kanske dyker jag upp trots allt. Vi får se hur det känns på em.

Senast ändrad:
Jag ska iväg lite vid 13 och kommer väl åter ca 15 till datorn. Då kan jag kolla vädret med flygmeteoroljugen, de ger ju färska rapporter flera gånger om dan, så vet vi bättre vad det verkar bli.

Jag åker gärna även om bilderna från mitt kort blev räddade, har en del jag skulle vilja ta lite annorlunda. Dock inte i ösregn, då blir kameran så ledsen, men duggregn eller skurar är ok för mig. Återkommer i eftermiddag med mer väder och ett beslut.

Det ser väl ändå rätt hyfsat ut tycker jag.

Det kan bliganska låga moln och en del duggregn, men inget stort regn verkar det som. Jag tycker vi kör.

Däremot kommer vi väl tyvärr att missa fullmånen, som går upp 18:35.

Meddela här om ni är på, för jag åker inte ensam!

Jag tar ditt telefonnummer P-O om det skulle vara så att jag ångrar mig i sista sekunden. Men räkna inte med mig utan jag hör av mig om jag kommer.

//anna

Tack för sällskapet. 169 bilder att gå igenom, så jag hinner inte i kväll. Men här är ett smakprov, det här trodde ni inte om gamla pariserhjulet va...:

Bilagor

• hjul.jpg
    hjul.jpg
    40.6 KB · Visningar: 119
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar