Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gränsen spräckt

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimmer

Aktiv medlem
Äntligen!!!

Panasonic har kommit ut med en kompaktkamera på 12M pixel!
Det känns skönt att tävlingen nu är avgjord, Panasonic vann! :O) Att på en så liten sensor lyckas klämma in 12000000 pixlar borde väl generera till högvinst. Synd att Minolta inte kunde det när 7D lanserades för då hade jag haft en 108M pixelskamera i min hand. Tänk vilka bilder man skulle kunna printa ut då. Enligt Panasonic så är Panasonic DMC-FX100 god för A2 så då skulle min varit god för A-1, naturlig storlek på mina tonåringar där hemma alltså, inklusive hårstråna på finnarna.

Jag är en looser... :O(

(Canon 5D torde hamna på 190 Mpixel)

He he, så går det när man inte ser upp. Synd med en extratråd... Nåja det får väl bli delad förstaplats då. Undras hur snabb den är mellan bild till bild. Det lär ju ta en del tid och plats på kortet. Frågan är om det är A2-utskrifter som svensson söker efter när dom köper en kompaktkamera?

Min 10Mp panasonic är mycket snabb mellan bilderna iaf, den måste ha en bra buffert.
Den skriver även mycket snabbt till minneskortet.

Flest pixlar vinner

Det finns inget bättre mått på hur lyckad man är som människa fotograf, livsnjutare och prylbög än hur mågna megapixels ens kamera har.

Glada tillrop!

Martin

1 bild/sek är inte så snabbt jämfört med min gamla Fuji 601z från 2002 som tog 5 bilder/sek. Utvecklingen har inte gått framåt sen dess trots att man inte behöver ta hänsyn till spegeluppfällning osv.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar