Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Google Maps ("Kartan") funkar inte!

Produkter
(logga in för att koppla)

F Graf

Medlem
Nu är jag trött - igen - på att vänta.
Google Maps funkar inte- o har i skrivande stund 2016-01-31 inte funkat på ett par veckor, vad jag vet.
ALLA mina foto som markerats på kartan visar felmeddelande - oavsett om jag kör Chrome i PC eller iPhone6s.

/ F Graf

Nu är jag trött - igen - på att vänta.
Google Maps funkar inte- o har i skrivande stund 2016-01-31 inte funkat på ett par veckor, vad jag vet.
ALLA mina foto som markerats på kartan visar felmeddelande - oavsett om jag kör Chrome i PC eller iPhone6s.

/ F Graf

----------------------------------

2016-02-04
Kartan funkar nu
MEN!!
Klickar man på ikonen på kartan skall där INTE komma upp en tom karta!
Detta har jag påtalat redan för ett par år sedan när det blev fel tidigare.
Ni MÅSTE länka till förvalet "Bilder" uppe i navigeringslisten - annars hittar man ju inte sin bild!
Svårt att kolla hela kedjan eller..??

Felmeddelande vid inläggning av kartposition

Att ange kartposition för en bild funkar inte -

får detta meddelande: "Hoppsan! Ett fel uppstod. Google Maps lästes inte in korrekt på sidan. Se JavaScript-konsolen för teknisk information."
(se skärmdump nedan)

Tillfälligt fel eller är funktionen borttagen?

Bilagor

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    47.2 KB · Visningar: 93
Felet är "InvalidKeyMapError", vilket beror på att Fotosidan inte har en "API key" som behövs sen en tid tillbaka för att använda Googles karttjänster.

Sen den här Google-sidan för hur man skaffar en sån nyckel.

Fotosidan skulle nog kunna skaffa sig en sådan nyckel. Jag tror inte att det bör finnas några policyskäl (vare sig från Fotosidan eller Google) som kan hindra det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar