StefanM
Aktiv medlem
Köpte för 1,5 år sen ett 70-200/2,8 VR. Märkte efterhand att fokuseringsringen gnisslade i vissa lägen. Lämnade in det hos Nikon som skickade det vidare till Tyskland. Efter ca 1 månad fick jag tillbaka det med en liten påse bredvid. Efter närmare inspektion av påsen såg jag att där låg ett uv-filter som såg ut som en åtta. Jag frågade vad som hänt och tjejen i receptionen (helt oskyldig) kollade i pappren. Det visade sig att objektivet blivit överkört av en truck men nu var helt ok. Jag sa då att jag vägrade ta emot detta då gluggen jag lämnat in var i princip oanvänd och ville därför få ut ett helt nytt. Efter en något häftig diskution med en sprätt till halvchef kom Storchefen ut och undrade vad som stod på. Drog historien igen och på kunde samma dag kvittera ut ett nytt! Han tyckte att jag inte ens skulle behövt se mitt krossade gamla.
Jag skall dock tillägga att min tidigare kontakt med Nikon har varit mycket bra och även efter denna händelse.
Glad i hågen kom jag hem, packade upp och testade för att återigen märka att denna glugg också gnisslar Nu kommer jag att vänta ett tag med att lämna in det igen.
Fråga:
Är det fler som har gnisslade 70-200? Och i så fall, lever ni med det?
Jag skall dock tillägga att min tidigare kontakt med Nikon har varit mycket bra och även efter denna händelse.
Glad i hågen kom jag hem, packade upp och testade för att återigen märka att denna glugg också gnisslar Nu kommer jag att vänta ett tag med att lämna in det igen.
Fråga:
Är det fler som har gnisslade 70-200? Och i så fall, lever ni med det?