Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gnäll på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag tittar sällan på "min egen" sida här på FS. Men idag gjorde jag det, och slogs av hur ful den är. Blev tvungen att lägga mig ner en stund och intala mig att inte ta bort kontot.
Snälla FS, kan ni inte göra en snyggare profilsida?

(Bilden på mig själv tycker jag är bra, så det är inte den det beror på ;-)

Varför straffas man man som ickebetalande medlem när "fotosidan är hårt belastad"? Vid nästan exakt (0,5 sekunder skillnad) samma tillfälle kan man se saker då man inte är inloggad, saker som man inte ser om man är inloggad som gratismedlem.

Varför verkar det som att FS nonchalerar en del av responsen man fått i tråden "Forumet uppgraderat", en tråd som jag uppfattat att FS startat med avsikt att få respons på forumuppgraderingen?

Jag vet inte. webdesign är skitsvårt tycker jag, mest för att jag inte kan konkretisera vad jag gillar/inte. Jag vet bara när jag tycker om det jag ser.

Ska försöka bättra mig. En sak vet jag: De fula "ikonerna" som berättar vilka grupper man är medlem i, de sabbar mycket av intrycket.

Jag gillar utseendet på min hemsida som man hittar länk till på min profilsida (den fula :)

Ni har nog rätt. Jag har mailat den där siten, en av de som "piskar FS blodig", så får de bekänna färg.

Får jag svar på mina andra spörsmål?

Jag frågade en gång varför man inte kan se mer än de senaste 500 foruminläggen. Har inte hittat något svar.

Det är ju många frågor i trådarna och vi ber om ursäkt om inte alla frågor direkt får svar. Undrar man något så påminn gärna.

Det är en prestandainställning, dvs ju fler svar som forumet plockar fram desto mer kraft går åt. Och i de flesta fall så är det ju "lagom" med max 500 svar. Får man så många så bör man ju försöka specificera sin fråga.

Dock blir det lite märkligt när man klickar på länken på medlemsprofilen som då söker fram inlägg och har man skrivit fler än 500 inlägg så syns bara 500 inlägg. Ganska förvirrande och vi funderar på lösning.

Vi har jackat upp antal svar till 1500 just nu.

Varför straffas man man som ickebetalande medlem när "fotosidan är hårt belastad"? Vid nästan exakt (0,5 sekunder skillnad) samma tillfälle kan man se saker då man inte är inloggad, saker som man inte ser om man är inloggad som gratismedlem.

Det är ju många frågor i trådarna och vi ber om ursäkt om inte alla frågor direkt får svar. Undrar man något så påminn gärna.

Det är en prestandainställning, dvs ju fler svar som forumet plockar fram desto mer kraft går åt. Och i de flesta fall så är det ju "lagom" med max 500 svar. Får man så många så bör man ju försöka specificera sin fråga.

Dock blir det lite märkligt när man klickar på länken på medlemsprofilen som då söker fram inlägg och har man skrivit fler än 500 inlägg så syns bara 500 inlägg. Ganska förvirrande och vi funderar på lösning.

Vi har jackat upp antal svar till 1500 just nu.

Jag justerar mitt svar eftersom vi nu skruvat igen. När man klickar på "antalet inlägg" på en medlems profil så hamnar man nu på forumets söksida och med användarnamnet ifyllt. Sen är det bara att klicka där så får man upp medlemmens inlägg. Dock bara 500 per sökning. Vill man se gamla så listar man gamla först.

Vi har alltså skruvat ner till 500 svar igen eftersom vi tror att 1500 är onödigt mycket för de flesta frågor och därför bara belastar servrarna i onödan.

Tack, nu ser jag det. Ni försöker alltså fixa ett problem men är inte klara ännu. Inte fullständigt svar på min fråga, jag undrade lite om det är skillnad på om man är inloggad och "erkänner sig" som gratisåkare versus om man är helt anonym. Men jag är nöjd med svaret.

David: Du behöver inte läsa om igen, jag har fått svar så jag är nöjd nu. En del saker har jag läst mellan raderna, men det enda jag verkligen önskar nu (inte gnäller om) är en snyggare profilsida. Övriga issues kan ni anse som outsourcade.

Fick svar av min webbsideleverantör, en DNS-uppdatering har fixat problemet med länken till min hemsida. Nu eller snart borde det funka att titta på http://images.kaitomas.se Den är inte underbar, men jag tycker den är snyggare än min profil här på FS. Det är den bästa förklaring jag kan ge till mitt klagomål på min fula profilsida här på FS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar