ANNONS
Annons

glugg till min sony a-200

Produkter
(logga in för att koppla)

roru

Medlem
köpte en sony a-200 med kit gluggen i lördags...tycker bilderna blir hellt okey...

men skulle vilja ha ett bättre objektiv...är inte på jakt efter en värsting,utan en som är hyffsat bättre en kitgluggen i allafall..

hittade detta först på plusfoto å data för 4000 kr å tyckte det verkade bra...

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=18-200mi



tittade sen som tur va på prisjakt å såg att cyberfoto säljer den för 1995 kronor...halva priset...låter väldigt bra..

men är den mycket bättre,eller lite bättre en kitgluggen..

kommer jag verkligen märka skillnad på bilderna,i skärpa m.m..???

vill ju inte slänga 2000 i sjön...
tänkte ha det som allround objektiv,lite porträtt,inomhus bilder,med å utan blixt...utomhusbilder å så...inget märkvärdigt...
sen är ju den 2 cm kortare en kitgluggen,men endå ganska mycket zom i...

vad säger ni..är den prisvärd?

går det å få en bättre glugg för de pengarna,för mig?
 
Den fugerar hyfast vet inte riktigt ifall kit optiken är bättre.. Men ett par annat prisvärda alternativ till kameran är Sonys 75-300 (2500kr) om du vill ha ett tele eller Tamrons 17-50 2.8 (3700) om du vill ha ett bättre normal zoom med fast bländare :)
 
Jag tror inte denna är bättre än den medföljande optiken. Förutom de som föreslagits är Sigmas 18-50/2.8 macro en mycket bra och ljusstark normalzoom.
 
Leta hellre efter äldre Minoltaoptik typ,24-85,24-105,35-105,28-85,28-105,35-70,70-210/4, 24mm,28mm,50mm,135mm.
Mvh/Gunte..
 
Minolta/Sony´s kitoptik är mycket bra, den superzoom du kikat på är säkert inte bättre kvalitetsmässigt men den har ett trevligt omfång de gånger man vill resa med lätt bagage. Skillnaden på bilderna är att du kommer så mycket närmare än med kitoptiken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.