Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Globens invigning 1989

Produkter
(logga in för att koppla)

Kanngard

Aktiv medlem
Halloj!
Detta är en fråga som har legat och grott i mitt lilla huvud ett tag. Jag är på jakt efter information om invigningen av Globen i februari 1989 och eftersom detta måste ha varit ett evenemang som var trevligt att fotografera så kanske det finns de som besöker denna sida som har tagit foton på globen vid tillfället eller som kanske kommer ihåg något om det hela. Det jag har för mig är att fransmannen tillika en av mina favoritartister Jean Michel Jarre hade en konsert eller iaf ljusshow i samband med öppnandet. Ni som var där eller som kanske såg det på TV, vad kommer ni ihåg, råkade ni kanske fotografera händelsen? All information angående detta är tacksamt. Kanske var jag kan vända mig för att få fram information, för Globen verkar inte veta ett dyft...

/Henrik

Tror nog jag ska ha lite bilder på händelsen. Stog på söderleden(på bron) och fotade fyrverkerier.
Ska leta i mina gömmor av bilder så återkommer jag.

/Robert

Globen bilder

Hej
Har hittat lite bilder på Globen kanske inte så strålande kvalitet men intressanta som minne.
Jag fotade dom med min första kamera Olympus OM10 och använde kodak iso 800 eller 1200 film.

Vad jag har hört så skulle han uppträda på Globen men fick förhinder men hyrde ut sin ljus show. Vet ju inte om det stämmer men...

Jag har lyssnat på Jarre sedan länge och visste att hans ljus show skulle finnas där så...

Kunde tyvärr inte ladda upp fler bilder här så du får en länk så länge.

www.share2u.com

/Robert
globen2-1.jpg

Senast ändrad:
Tack, det ser ju helt klart ut att vara någonting Jarre har skapat, eller iaf de han brukar anlita. Jag får forska vidare helt enkelt :)
Det som gjorde att jag fick upp öronen/ögonen för detta igen var att jag lyckades höra en bootleg inspelning av Jarres globenkonsert -97 för då säger han nämligen som introduktion efter första låten att det är hans andra gång att spela "vid" globen, förra gången var det på utsidan vid invigningen. Dags att leta i gammla arkiv kanske och hitta mer info om detta :) Har du varit på andra Jarre-konserter föresten?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar