Annons

Glapp i synkkabel

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har STORA problem med min synkkabel. Fast jag vet inte om det ÄR synkkabeln eller något annat. Jag har precis haft en kund i studion och jag fick SKÄMMAS, för hälften av gångerna tändes inte blixtarna! Jag blev SÅ stressad. Synkkabeln är inte gammal alls, och jag har för mig att jag bytt en gång innan också!

Jag har en 5d mark II och blixtarna av "No-name", inhandlade på Tradera, så jag vet inte om jag kan köpa ny synkkabel "bara så där"?
 
Hej!

Jag har STORA problem med min synkkabel. Fast jag vet inte om det ÄR synkkabeln eller något annat. Jag har precis haft en kund i studion och jag fick SKÄMMAS, för hälften av gångerna tändes inte blixtarna! Jag blev SÅ stressad. Synkkabeln är inte gammal alls, och jag har för mig att jag bytt en gång innan också!

Jag har en 5d mark II och blixtarna av "No-name", inhandlade på Tradera, så jag vet inte om jag kan köpa ny synkkabel "bara så där"?

Är inte synkkabeln en vanlig standard-kabel då?
 
Jag tycker alltid det glappar i kontakterna oavsett kamera. Innan jag skaffade radiosändare brukade jag ta en bit eltejp och tejpa fast kontakten i kameran.
 
Jag använder också skyports men många rekommenderar cactus som ett billigare alternativ, finns på ebay eller kaffebrus tror jag.
 
Hej!

Jag har STORA problem med min synkkabel. Fast jag vet inte om det ÄR synkkabeln eller något annat. Jag har precis haft en kund i studion och jag fick SKÄMMAS, för hälften av gångerna tändes inte blixtarna! Jag blev SÅ stressad. Synkkabeln är inte gammal alls, och jag har för mig att jag bytt en gång innan också!

Jag har en 5d mark II och blixtarna av "No-name", inhandlade på Tradera, så jag vet inte om jag kan köpa ny synkkabel "bara så där"?

Jag vet inte om jag fel ute,men om det är en standard synkkabel så pröva att ansluta den till en vanlig blixtljusmätare, har du ingen så kanske du kan låna en,och fyra av blixtar. Jävlas det då också så är det fel på kablaget och inte i kamerans kontakt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.