Annons

Gjort ett kap? Tips om Expert outlet, Backaplan.. =)

Produkter
(logga in för att koppla)

fr3dr1k

Avslutat medlemskap
Hej!

Var av en slump på Expert Outlet här i Göteborg, då flera Expertbutiker har lagt ner och skickat sina saker dit (ligger vid Backaplan). Hittade där en Nikon D90 tillsammans med ett Nikon 18-200 VR II. Priset var 9.995 kr - vilket innebär att om man räknar med vad ett nytt 18-200 VR II kostar idag (om man får tag på ett, de verkar vara restade på många ställen), så får man huset väldigt billigt. Dock, till min glädje så var det ytterligare 20 % på priset på paketet, vilket gav närmare 2.000 kr i rabatt. Detta måste väl ändå vara ett redigt bra köp, eller? Har sett ett paket med samma kombo för 9.995 ,- så det är ju två papp billigare än det med.

Visst, D90 har några år på nacken - men till det priset + tillsammans med den trevliga allroundgluggen, så känns det väl ändå bra. Hade D80 förut, men har även haft D50, D40 dessförinnan. Plåtade ett bröllop med en D90 och tyckte att bilderna blev riktigt bra, och handhavandet kändes helt rätt och proffsigt (som D80). Så jag tror jag kommer att bli nöjd. Det måste väl ändå var ett bra kap, right? Har kikat på D7000 tidigare, men det är för mkt pengar, och jag behöver inte alla förbättringar på den.

Tydligen så får de in fina systemare då och då, samt att de även har lös optik (dock inte till riktigt lika bra pris). 20 % off på optiken, men ofta ligger inte deras originalpriser så värst jättebra. Men det kan ju vara värt en titt. Sen fanns väskor till 50 % Med, samt en massa annat. Behöver ni kablar så var det exempelivs 75 procent på flera av dem (köpte en proffsig RIAA-förstärkare till skivspelare med. Från om det var 470 kr till 130 något. Trevligt.

Har ni tid, kika förbi! =) *tipsar glatt* Dock var det bara en annan SLR där igår (utöver min), en EOS 1000D - kannske inte lika spännande? Men det kan och kommer nog in, enligt en säljare.

Önskar er en bra fotohelg! =)

Hälsningar Fredrik
 
Experts ordinarie priser är ju lite av ett skämt, t ex Canonobjektiv i butikerna i Stockholm måste
vara de högsta man kan se, så 20 procent av det lär inte göra någons dag.
 
Hej!

Jo, det är helt sant: Experts priser konkurrerar sällan med andra återförsäljare. De kan rent utav vara löjelseväckande. Men jag tänkte att det kan ju dyka upp något lite kap på outletbutiken. =) Man kan ju alltid kika förbi om man är i närheten. Det var bara ett litet tips, och då tänkte jag inte bara på fotoprylar. En god vän som var förbi idag såg visst att de hade ett 55-200 Vr med 30% på. Vet dock inte det ordinarie priset.

Jag såg att bästa pris var just 9.995 på prisjakt. Då var det nog i stort sett samma kit, med skillnaden att det var fransk manual på den webhallen sålde (de har 2 ex kvar), såg jag hehe... (men svensk går ju att få tag på). Bra pris det med, tror jag... =)

Min tanke gick lite mer än på priset, snarare combon av pris och vad man får. Jag har ju en stark känsla av att det här är ett bra köp (mer än bara till priset), tror man får en rätt bra kameran fortfarande i D90'n och 18-200 VR II ska ju vara en av de allra bästa superzoomarna, med sina begränsningar och kompromisser.

Jag hade ju D80'n ett tag, en kameran jag gillade. Testade även som sagt D90'n tillsammans med ett enkelt objektiv på ett bröllop. Kändes att den låg som gjuten i handen, och jag tyckte att knappar etc var väldigt logiskt placerade. Blev lite kär, måste jag säga. Man kan ju hålla på att jämföra till dödager, men såklart har jag jämfört med D7000 med lillasyskonet D5100 samt även Canons kameror. Visst det händer en jämrans massa på några år - men med tanke på att jag tog bilder med min gamla D50 som var urfina, så tror jag även att denna D90 kommer att bli en kär vän.

Har lite frågor om D90'n men de lär jag få svar på i forumen vet jag.

Fredrik
 
Experts ordinarie priser är ju lite av ett skämt, t ex Canonobjektiv i butikerna i Stockholm måste
vara de högsta man kan se, så 20 procent av det lär inte göra någons dag.

Har du sett något riktigt komiskt pris, så måste du dela med dig... =) Sådant där kan alltid vara lite komiskt... (Typ...Vänta lite nu...det diffar 3 papp mellan er produkt och samma på annat ställe...). *s*

Ha det gott!
 
Tack. Jag tror så med. Den har ju några år på nacken, men om man ser vad samma "kit" kostar med D7000, så känns det ändå väldigt bra.

Fredrk
 

Similar threads

ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.