Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gitzo, föga imponerande !

Produkter
(logga in för att koppla)

ingemarh

Aktiv medlem
Under lunchturen till Procenter visar det sig att Gitzo visar stativ och nya kulleder här i sth.
De större kolfiberstativen ser jag helt klart användningsområden till, men de "nya kullederna" var inte särskilt imponerande.

Knakkig gång och seg, odistinkt låsning.
Ingen vidare uppvisning för Gitzo (särskilt som representanten var så sen att folk där tröttnade och gick).

Har vi någon Gitzo-fantast här så kom och övertyga mig varför jag inte ska välja Realy Right Stuffs kulor !?

Nu har jag inte sett de nya och rätta mig gärna om jag har fel, men Gitzos kulor har väl aldrig gjort sig kända för att vara så där riktigt top-notch som de redan nämnda amerikanska märkena.

Stativen däremot...

// Daniel

Under lunchturen till Procenter visar det sig att Gitzo visar stativ och nya kulleder här i sth.
De större kolfiberstativen ser jag helt klart användningsområden till, men de "nya kullederna" var inte särskilt imponerande.

Knakkig gång och seg, odistinkt låsning.
Ingen vidare uppvisning för Gitzo (särskilt som representanten var så sen att folk där tröttnade och gick).

Har vi någon Gitzo-fantast här så kom och övertyga mig varför jag inte ska välja Realy Right Stuffs kulor !?

Kan inte förstå dina kommentarer. Citzos kulleder har ju aldrig varit kända för att vara bättre än RRS. Eller speciellt bra alls. Vill du ha ett bra stativ eller monopod så köp Gitzo. Vill du ha bra kulleder så köp Arca-Swiss, Markins eller RRS

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto