Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gfu?

Produkter
(logga in för att koppla)

Happy Horse

Aktiv medlem
Jag har långtgående planer att söka till GFU i höst. Är det en bra utbildning och värd pengarna? GFU kostar 36.000 kr plus material.
Har tidigare gått några mörkrumskurser, porträtt- och ljussättningskurser, men anser mig snarare självlärd än utbildad.
Har du gått GFU så vill jag gärna höra dina åsikter och om det har underlättat kontakter och fotojobb efteråt.

//
Nina

jag har gått GFU. det var dock längesedan nu, 1987 närmare bestämt.

för mig var det ett ypperligt tillfälle att lära mig allt tekniskt runt omkring kameran, framställning och bildseende.

däremot tyckte jag det, åtminstone då, fanns brister i utlärningen av ljussättning, fotohistoria och dyl.
kamera- och mörkrumsteknik var dom, som sagt, däremot skitbra på att lära ut!

nu är det väl även mycket digitalt antar jag. dessvärre kan jag inte svara nåt på det.
mina erfarenheter är dessutom för dammiga för att tas helt på allvar, tyvärr.
lärarna är med största sannolikhet utbytta.

fortsätt att plocka upp frågan, det finns säkert fler här som har färskare erfarenheter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar