Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gemensam modellstudio

Produkter
(logga in för att koppla)

Loennstroem

Aktiv medlem
Jag håller på och ska skaffa mig studio, eller i vart fall försöka skaffa mig regelbunden tillgång till studio på något vis. Objekt saknas inte, men det som fått mig att dra öronen åt mig är branchens (fastighetsbolagens) regelverk. Man måste skriva minst treårsavtal och uppsägningstiden är nio månader. Helst skulle jag vilja hyra studion mellan oktober-mars/april, eftersom jag endast fotar utomhus under sommarhalvåret. Man har ju inte lust att betala en massa slantar för en lokal som i stort sett skulle stå oanvänd under ca ett halvår.

Vad jag nu undrar är om det finns några entusiaster av modellfotografering och som har samma problem/behov som jag har? (från Stockholmsområdet) Skulle man kunna göra nån gemensam sak av det hela. Typ att man är 3-5 fotografer som går ihop och delar på en studio och dess utrustning? Det vore ju skoj om vi kunde dela med oss av våra kunskaper/erfarenheter till varandra också. Finns ju egentligen hur mycket som helst man skulle kunna göra/fixa gemensamt när man börjar fundera. Kanske kunde man driva detta i föreningsform.

Detta var bara en tanke!

Hör av Dig till mig om du känner att detta kanske skulle kunna vara något för dig.

/Tompa

Senast ändrad:
Hej Thomas
nu bor ju inte jag i Sthlm, men i Eskilstuna hyr Studiefrämjandet ut lämpliga lokaler för 500:- i månaden. Lyssna med dem hos dig.

Lycka Till / Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar