petervis
Aktiv medlem
vad säger grundarna av denna förträffliga foto-sidan.se om denna idé att marknadsföra fotosidans medlemmars speciellt utvalda "portfolio"-mappar innehållande bilder som fotografen utbjuder till försäljning till bildbyråer, tidningar m.m. Tanken är att t.ex "guld-medlemmar" i sin portfolio lägger upp speciellt utvalda bilder som via fotosidan kopplas till en databas med sökmotor som intresserade kunder kan göra rubrik/ordsökningar i Kunderna ska då inte behöva gå in i varje enskild portfolio. Det ligger då ett ansvar hos guld-medlemmarna att utvalda bilder i just den mappen har högsta kvalitet och även anger orginalbildens art (dia-neg-digitalt)+ storlek/upplösning så att kunden snabbt kan göra sig en uppfattning om hur stor bilden kan dras upp.
vidare kan en gemensam marknadsföring göras med en procentdel av den avgiften som ett guld-medlemskap kostar. Kunderna skulle då ha Fotosidan.se som bild-byrå/bildarkiv Fotografen skulle då kunna få betalt av antingen Fotosidan med avdrag för en överrenskommen procentandel som tilfaller Fotosidans ägare eller få betalt direkt av kunden. OBS detta är en "grundidé" och frågan är om det finns intresse hos Fotosidan.se att utveklas i den riktningen?
tack för ordet
vidare kan en gemensam marknadsföring göras med en procentdel av den avgiften som ett guld-medlemskap kostar. Kunderna skulle då ha Fotosidan.se som bild-byrå/bildarkiv Fotografen skulle då kunna få betalt av antingen Fotosidan med avdrag för en överrenskommen procentandel som tilfaller Fotosidans ägare eller få betalt direkt av kunden. OBS detta är en "grundidé" och frågan är om det finns intresse hos Fotosidan.se att utveklas i den riktningen?
tack för ordet