Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Geisha sminkning

Produkter
(logga in för att koppla)

honkan

Aktiv medlem
Hej på er alla kloka!

Jag har en fotografering med modell som skall sminkas som Geisha! dvs mycket vit i ansiktet!, min enkla fråga är: vad använder jag ? ngn slags kräm och puder ? tips ? tacksam för hjälp.

Mvh

En som vill lära mig att göra allt själv! =).

Jag är ingen mästare på make-up, men min första tanke var teatersmink. Sånt kan man hitta i vilken leksaksaffär som helst..

Hej Catherine! =)

Jag vet inte! men jag tror det blir för "tunnt"! iallafall det som jag har sett. Jag får väl väl prova, kanske går att pudra på med typ barnpuder.

//Mats

Det man vanligen använder när man ska göra en mer extrem sminkning är något som kallas fetsmink och som går att få tag på hos exempelvis 'smink och perukmakaren' i stockholm, men även 'butteriks' och liknande ställen brukar även ha det. På Fetsminket kan man använda transparent puder eller barn talk som kan köpas på apoteket och som är en liten billigare variant, för att det inte ska kleta.

Lycka till!
//Sara

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar