Annons

Gatufoto/New York: "I love NY; walk the streets with me"

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikj.se

Aktiv medlem
Hej,

Gatufotografi är hur roligt och stimulerande som helst. Utmaningen att fånga vardagen är fantastisk och nu har jag ansökt om att bli medlem i gatufotografigruppen här på FS; kan ju vara lite kul.

Har precis lagt upp lite gatufoton från New York.

Tema och namn: "I love NY; walk the streets with me"
http://www.henrikj.se/foto/20080827-ny1

Skall hosta upp lite fler foton är det tänkt sen, men det får vi ta senare. Har en hel del som jag tänkte köra i färg nämligen.

Kom gärna med synpunkter om ni har några sådana.

Må väl allesammans.

MVH
// Henrik J
www.henrikj.se

Riktigt bra och inspirerande. Vill gärna lyckas med mina försök till gatufoto men det blir aldrig något jag gillar (därav har jag inte på FS).

Fråga. Hur många år höftskott?

Riktigt bra bilder. Är också lite nyfiken på hur många på ett ungefär som sköts från höften. :)

Får ta o leta mig ut på gatorna här hemma och rasta slutaren nu känner jag. iInspired.

Inspirerande foton. Jag har en del gatufoto från NY också, från två vändor. Ska lägga upp dom på flickr, när allt är färdigredigerat.

Hej,

Tack för era kommentarer.

Av de dryga 60-talet bilder jag lade upp så är kanske bara 25% tagna med ögat mot sökaren. De andra är tagna från höften, från bröstet, bakåt, snett uppåt osv.

Vill fånga människorna "i deras miljö" utan att de skall vara medvetna om att de blir fotograferade och det är en utmaning om man vill ha lite up'n close-portraits.

Vad gäller bearbetning gör jag allt i Adobe Lightroom. Leker t ex med reglagen Blacks/Fill Light och Curves till dess att jag hittar en skön stil som attraherar mig. Är inte speciellt bekant med Photoshop så det undviker jag om möjligt, men försöker att hitta en balans med svärtan i bilderna och det är roligt att läsa att den uppskattas.

=)

MVH
// Henrik J

Hej,

Gatufotografi är hur roligt och stimulerande som helst. Utmaningen att fånga vardagen är fantastisk och nu har jag ansökt om att bli medlem i gatufotografigruppen här på FS; kan ju vara lite kul.

Har precis lagt upp lite gatufoton från New York.

Tema och namn: "I love NY; walk the streets with me"
http://www.henrikj.se/foto/20080827-ny1

Skall hosta upp lite fler foton är det tänkt sen, men det får vi ta senare. Har en hel del som jag tänkte köra i färg nämligen.

Kom gärna med synpunkter om ni har några sådana.

Må väl allesammans.

MVH
// Henrik J
www.henrikj.se

Härliga bilder... näst sista där pappan bär på sitt barn är helt underbar!

Jag stannade upp länge och på näst sista bilden med pappan som bär sin son. En riktig fullträff! Tack för fina bilder. Lockade fram många minnen...

//Lars

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto