Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gastbok i portfolion ?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslut11

Aktiv medlem
Min fraga ar om man skulle kunna ordna som sa att man kunde ha en gastbok i sin portfolio ? I stallet for att bara se antal visningar i portfolion vore det trevligt med en gastbok.

Bara en idŽ :)

Vi har funderat på det. Isåfall borde detta vara ett valbart alternativ.

Egentligen hade jag tänkt från början att Portfolion endast skulle vara ett skyltfönster mot kunder och då tänkte jag att kunderna inte var intresserade av det. Men vi använder säkert portfolion på olika sätt och gästbok kan vara en bra sak.

Jag sätter upp detta på "att-fundera-på-listan".

Kan inte mer än att hålla med. Och du David, sätt inte upp den på "att fundera listan" utan på "att göra listan".

Mvh Johan

Nej

Helst ingen gästbok, kunder som tittar på portfoliosidan har ingen användning av en gästbok. Där skulle man bara få kritik från medlemmar på sidan och det hör inte hemma i portfolion. Det kan skötas via mail...

MVH/// Jonas

Däremot kan ni få ta bort bilden av en 135 rulle på startsidan, då den kan ge fel intryck.

Jag håller med DIG ang gästbok. Dock så skulle det kunna vara ett valbart tillbehör, så varje portfoliomedlem kan få välja själv.

Ang filmstrippen, så har jag inte tänkt på att det kan ge fel signal. Skall man kunna ta bort den helt? Eller skall det vara mellanformat istället?

:))) David> det behöver inte vara mellanformat bara för att jag använder det. Ta bort den helt vore bäst... Tycker att filmstrippen ser lite billig ut, ta inte illa upp. Sätt dit ett enkelt fält att lägga bilderna i så man kan välja om man vill ha en bild stor eller flera.

MVH///Jonas

Gästbok tycker jag låter som en bra idé. Såklart valar.

Filmrullen får gärna försvinna eller gå att ta bort iaf.

Ju fler valmöjligheter dessto bättre..filmrulle..man kan ju tänka sig flera alternativ..ingen bild..bara en ram.
en kamera..osv.

gästbok är kul att ha..frivilligt så klart.

mvh/Kim

Jag tycker filmrullen är charmig och stilren, om ni har funderingar på att lägga in mellanformat istället, så borde 135 vara ett valbart alternativ. Annars blir det väl omvänd effekt, att det ger fel intryck till kunder när man oftast andvänder småbild?

Jag tycker att dessa förändringsförslag är ganska trevliga men ganska bagatellartat jämfört med vad som utlovades. Nämligen att portfoloios skulle marknadsföras på första sidan. Om man tar betalt för något tycker jag att det som betalas för skall prioriteras framför diverse andra förbättringar och ändringar.

Jag tycker att jag får otroligt mycket för pengarna redan, hitta liknande erbjudande nån annanstans med lika lite reklam och så stort utrymme för bilder... Om det marknadsförs på förstasidan eller inte spelar ingen roll för mig då det är bara mina tjänster som jag vill sälja. Sidan funkar utmärkt med vissa undantag...

Tack Fotosidan för en otroligt billig och bra portfoliosida.

Jag får alla jobb genom personlig kontakt och hemsida funkar bara som diskussions underlag och kontaktsida.

Hans-C skrev:
Jag tycker att dessa förändringsförslag är ganska trevliga men ganska bagatellartat jämfört med vad som utlovades. Nämligen att portfoloios skulle marknadsföras på första sidan. Om man tar betalt för något tycker jag att det som betalas för skall prioriteras framför diverse andra förbättringar och ändringar.

Hans-C, jag håller helt med dig! Jag hänvisar till att jag tidigare bett om ursäkt till att vi är sena. Detta är dock ingen ursäkt. Vi har precis samlat ihop efter semestrarna och lagt ut de saker som vi kunde göra var för sig. Framsidan är dock något som vi måste göra tillsammans och vi har inte hittat ngn tid för detta. Alla har fått en massa att göra på sin ordinarie arbetstid med projektleveranser till slutet av denna månaden.

Detta innebär alltså att det är på gång inom kort. Återigen, ber jag om ursäkt för dröjsmålet!

Självklart ingen gästbok.Jag kan lova att det kommer att skrivas en hel del saker i den som ni helst vill radera bort. Med andra ord så kommer det att bli som på albumsidorna, dumma kommentarer som man vill ha raderade.Något att tänka på i allafall.Annars så tycker jag att portfolion fungerar mycket bra:)

dig skrev:
:))) David> det behöver inte vara mellanformat bara för att jag använder det. Ta bort den helt vore bäst... Tycker att filmstrippen ser lite billig ut, ta inte illa upp. Sätt dit ett enkelt fält att lägga bilderna i så man kan välja om man vill ha en bild stor eller flera.

MVH///Jonas

Jag förstår vad du menar. Jag har skickat mail till de andra i redaktionen för diskussion.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar