Annons

Gapa inte för mycket då mister man....

Produkter
(logga in för att koppla)

CyrusTheVirus

Aktiv medlem
800U$D...nästan ;)

Hejs.

Jag vill utfärda en varning till alla som alltid jagar "bästa" pris.

Jag jobbar som försäljare heltid, och fajtas ständing om priser hela dagarna. Så naturligt när jag inhandlar något så jagar jag automatiskt efter bästa pris.

Jag skulle köpa ny kamera och vände mig till Google som vidare knuffade mig till USA On.line butiker.

Jag tog kontakt med en bekant i NewYork och vi placerade en order. Efter 1 dygn ringde en försäljare från On-Line butiken i USA och började nämna om att Canon EOS 40D som jag beställt var slut i Magnesium modellen utan fanns bara kvar i plast utförande!!!!! Samt att objektiven bara fanns med plastlinser kvar på lageret, och att dessa linser bara kunde utforma 4 Megpix utav 12 Megapix. Han ville att jag skulle uppgradera mig.

Gissa om mina hjärnhalvor började att studdsa imot varandra?

Jag sa till försäljaren, att jag återkommer om 5 minuter, Jag ringde som blixten till banken och spärrade kontot, turligen hade inte bolaget dragit kosing än.

Jag har återigen brytit mot en viktig regel ang prisjakt. Kvalité går alltid före kvantiet.

Jag köpte min 450D i en butik i Sverige och då fick jag bra kontakt med försäljaren och en god relation byggdes. Han rekommenderade en väska av typen Slingshot som även den jag är mycket nöjd av.

Slutsats: Betala lite mer för produkten och utöver kameran så får man bra service samt garantier och svenska manualler, samt värdefulla tips.

Mvh

Valle

Precis som i Sverige finns det både seriösa och oseriösa butiker i USA. Eller Tyskland eller Storbritannien eller vilket land du vill.

Både jag och många andra FS-medlemmar har utan problem handlat på postorder från USA. Det handlar, som sagt, bara om att välja vettig butik.

Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår vilket fel butiken i NYC har begått?