Annons

Gapa inte för mycket då mister man....

Produkter
(logga in för att koppla)

CyrusTheVirus

Aktiv medlem
800U$D...nästan ;)

Hejs.

Jag vill utfärda en varning till alla som alltid jagar "bästa" pris.

Jag jobbar som försäljare heltid, och fajtas ständing om priser hela dagarna. Så naturligt när jag inhandlar något så jagar jag automatiskt efter bästa pris.

Jag skulle köpa ny kamera och vände mig till Google som vidare knuffade mig till USA On.line butiker.

Jag tog kontakt med en bekant i NewYork och vi placerade en order. Efter 1 dygn ringde en försäljare från On-Line butiken i USA och började nämna om att Canon EOS 40D som jag beställt var slut i Magnesium modellen utan fanns bara kvar i plast utförande!!!!! Samt att objektiven bara fanns med plastlinser kvar på lageret, och att dessa linser bara kunde utforma 4 Megpix utav 12 Megapix. Han ville att jag skulle uppgradera mig.

Gissa om mina hjärnhalvor började att studdsa imot varandra?

Jag sa till försäljaren, att jag återkommer om 5 minuter, Jag ringde som blixten till banken och spärrade kontot, turligen hade inte bolaget dragit kosing än.

Jag har återigen brytit mot en viktig regel ang prisjakt. Kvalité går alltid före kvantiet.

Jag köpte min 450D i en butik i Sverige och då fick jag bra kontakt med försäljaren och en god relation byggdes. Han rekommenderade en väska av typen Slingshot som även den jag är mycket nöjd av.

Slutsats: Betala lite mer för produkten och utöver kameran så får man bra service samt garantier och svenska manualler, samt värdefulla tips.

Mvh

Valle

Precis som i Sverige finns det både seriösa och oseriösa butiker i USA. Eller Tyskland eller Storbritannien eller vilket land du vill.

Både jag och många andra FS-medlemmar har utan problem handlat på postorder från USA. Det handlar, som sagt, bara om att välja vettig butik.

Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår vilket fel butiken i NYC har begått?
De återkommer till dig (innan de har debiterat dig som du skriver) och informerar om att det du har beställt tyvärr är slut men att du ges möjlighet att köpa något annat om du vill.

Vari ligger det felaktiga och det oseriösa?

gesoulis skrev:
Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår vilket fel butiken i NYC har begått?
De återkommer till dig (innan de har debiterat dig som du skriver) och informerar om att det du har beställt tyvärr är slut men att du ges möjlighet att köpa något annat om du vill.

Vari ligger det felaktiga och det oseriösa?
Uppgifterna!
"Plast-utförande" för 40D?? (existerar inte)
Bara objektiv med "Plast-linser" i lager..??
"Bara 4 megapix..." etc.etc.
Det är kristallkart att de inte har den minsta kunskap om vare sig kameror eller objektiv. Jag skulle själv spärra kontot inom två sekunder efter ett sådant samtal.
Vad hette bolaget?

Typiskt snatch ´n bait förfarande. Locka kunden med ett billigt pris på kamerahuset oxh sen ta betalt för laddare och andra tillbehör som egentligen ingår. Alternativt erbjuda andra varor, för dyrare pengar.

När man köper i USA eller utlandet överhuvudtaget så köper man givetvis från etablerade och seriösa affärer. Man använder inte Google för att hitta billigaste priset i en okänd skojar-butik....

Linmajon skrev:
Uppgifterna!
"Plast-utförande" för 40D?? (existerar inte)
Bara objektiv med "Plast-linser" i lager..??
"Bara 4 megapix..." etc.etc.
Det är kristallkart att de inte har den minsta kunskap om vare sig kameror eller objektiv. Jag skulle själv spärra kontot inom två sekunder efter ett sådant samtal.
Vad hette bolaget?

Aaah, ok. Reagerade mer på förfarandet och inte på själva produkten.
Låter ju skumt att det skulle finnas 2 olika modeller, en med magnesium-hus och en i plast och dessutom plastlinser?

My bad...

Det gamla talesättet gäller mer än någonsin för låga priser på Internet:

"Om något ser ut att vara för bra för att vara sant... då är det nog det också".

Okej jag visst om jag fick skriva adresser..

När jag googlade så fick jag upp en adress som liknar pricerunner här i Sverige. Jag fick upp bolaget SonicCameras.

Detta bolag fanns reggat på denna priserunner site. Jag vet att de skapar samarbetsavtal och därav började jag lita.

Jag vet även att det finns seriösa i USA som typ jr.com samt bhphoto.com men det finns även on-line butiker som är ngr 100-ingar billigare precis som i Sverige det finns butiker som är ngn 1000-lapp billigare. På så sätt väcktes inte mina misstankar om att det var ngt lurt i kikaren.

När jag sedan googlade på SonicCameras så fick jag många träffar från olika Bloggar där många blev utsatta för samma sak som jag.

Dessa lirare ligger bakom många olika webbsidor där de skammar folk och fiskar efter kontonummer.

Mvh

Valle

Jag hittade Nikons 70-200 VR på ett sådan NYC baserat företag, dock verkade det ju "för" billigt så jag googlade på företagsnamnet och direkt hittade man massvis med trådar om folk som hade gått på det trådskaparen gått igenom, att de ringer upp och försöker pracka på en falska uppgraderingar som är standard egentligen. Aja, som sagt, googla när det verkar för bra för att vara sant :D

Kommer ihåg en histora från Asien i början på 80-talet.

Då skulle en svensk på resa köpa Nikons relativt n ya proffskamera F3 till en vän. I butiken sa säljaren att kameran utgått och ersatts F-301 och priset hade dessutom gett ner lite.

Det vara bara det att F3 fanns kvar och F-301 var Nikons billigaste modell...

froderberg skrev:
Då skulle en svensk på resa köpa Nikons relativt n ya proffskamera F3 till en vän. I butiken sa säljaren att kameran utgått och ersatts F-301 och priset hade dessutom gett ner lite.

Aj! Hur avlöpte det, kom kuriren hem med en 301 till den ivrigt väntade vännen?

Per.

froderberg skrev:
Kommer ihåg en histora från Asien i början på 80-talet.

Det vara bara det att F3 fanns kvar och F-301 var Nikons billigaste modell...

Det skulle kunna vara vilket stort varuhus eller elektronik-affär som helst i Sverige. Och idag 2008 :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar