ANNONS
Annons

Gammal Konica

Produkter
(logga in för att koppla)

Manger

Medlem
Hej! Ny här.

Bland farsans gamla grejer har jag hittat en
gammal 35-mm Konica.
Någon som har en aning om var jag kan vända mig
för att få reda på vad det är för modell och tillverkningsår på den?

Det kanske till och med finns någon här på forumet som kan hjälpa mig?

Den är typ silverfärgad med handgrepp och bakstycke i läderimitation. Fjäder-baserad selftimer på ~8 sekunder.

Den är förutom "konica"-namnet märkt med versalerna "FS" och har ingen ljusmätare och inga automatiska exponerings-inställningar.

Slutartid 1/1000 till 1, samt Bulb ("B").

Det är en kalasbra kamera. Helt manuell och kan köras utan batteri om så önksas.

Har haft en Konica TC-X har nu en Konica TC. Bastanta saker som fungerar och fungerar...:Det måste finnas drivor av objektiv på beganatmarknaden om du annoserar efter det.

Jo det finns drivor av objektiv, har själv en Konica FC-1...dock så är det lite klurigare att hitta "roligare" brännvidder som allt under 50 och allt över 200...

MVH Björn Westergren

RolandM skrev:
Det är en kalasbra kamera. Helt manuell och kan köras utan batteri om så önksas.

Har haft en Konica TC-X har nu en Konica TC. Bastanta saker som fungerar och fungerar...:Det måste finnas drivor av objektiv på beganatmarknaden om du annoserar efter det.

Låter bra!

Vart någonstans kan man annonsera om just
fotogrejer?

Har googlat runt lite, men hittar inget
forum/annonstorg som specifikt är inriktat på
fotoprylar.

Någon som vet något?

För övrigt kanske de skulle lägga till ett
köp&sälj-forum här på fotosidan.se, ungefär som
bilforumen har sina, typ lazzat.nu eller
zatzy.com?

Men iallafall, om någon vet vart jag kan
annonsera efter beg. fotoprylar, tipsa gärna mig!

MVH

Är det verkligen samma bajonett till FS som de senare tex. TC och T3?Kolla upp det..För begagnat prylar rekommenderas tradera.se och annonsguiden.nu Båda dessa har Foto-kategorier.Även tyska ebay www.ebay.de är bra och billigt.Köp&Sälj här på fotosidan hittar du under Köpa, Radannonser, så visst finns det.
MVH Erik Å

Såg att det alltså INTE är samma bajonettfattning på din FS som på Konicas Autoreflex-serie.Det kan alltså bli problem att få tag på objektiv men eftersom du redan har ett så är ju det inte något stort problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar