Annons

Gammal Kodak No2. Model B. Värde?

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har fått en gammal Kodak (Eastman) lådkamera och jag undrar om det är något värde på en sådan? Får inte riktigt upp locket till den, så jag kan inte kolla insidan - tänkte checka med någon antikhandel i nästan vecka..

Men vad tror ni? Har för mig att modellen lanserades som "Brownie" men jag är osäker.

Någon som vet?

Har även 60-talare, en Voigtländer Vitoret.

Vet inte men jag har en känsla av det inte är något värde i sånt här, inte ens den från början av 1900-talet, eller? =P

Mvh
Fredrik

Bilagor

• gammal.jpg
    gammal.jpg
    63.2 KB · Visningar: 1,160
Okej :)

Ja, mitt skick är nog bättre än den. Dock så har jag hört att vissa har gjorts i USA. Denna verkar vara gjort i england. *undrar om det kan påverka*

Tack för tips! Vet du något om Voigtländern tro? =)

Mvh
Fredrik

Ah! Där stod ju lite att läsa. Förstår nu (efter att ha kolla noggrannare på remmen) att jag har en:

No 2 Cartridge Hawk-Eye model B

Säger inte mig så mycket, säger det er något? Bra eller dåligt ur värdesynpunkt?

/Fredrik

Något som inte stämmer här. Infon i föregående inlägg baserades på vad som stod på bärremmen. Dock ser inte min kamera ut som de jag funnit med samma namn - min är just "en svart box".

Klurigt detta *L*

/Fredrik

Det är ingen raritet (Brownien) precis. Själv skulle jag max betala 300kr för en i fungerande skick.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto