Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamla objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Korri

Medlem
Någon som vet ifall det är möjligt att använda gamla pentax objektiv till min nya olympus e-520? bajonettfäste på båda men Pentax har en liten "tagg" som sköter bländaren. den sticker tyvärr ut så jag inte kan fästa den på olympusen.Finns det någon mellanring som kan göra fäste möjligt?

har massor med bra pentax objektiv och hade verkligen velat kunna använda dem.

/ Erik

Någon som vet ifall det är möjligt att använda gamla pentax objektiv till min nya olympus e-520? bajonettfäste på båda men Pentax har en liten "tagg" som sköter bländaren. den sticker tyvärr ut så jag inte kan fästa den på olympusen.Finns det någon mellanring som kan göra fäste möjligt?

har massor med bra pentax objektiv och hade verkligen velat kunna använda dem.

/ Erik

Jag vill inte vara dryg men varför i hela fridens namn köpte du olympus när du hade pentax objektiv?

M

.....använda gamla pentax objektiv till min nya olympus e-520? ..
/ Erik

Om dina Pentax-objektiv har K-bajonett kan du använda den här adaptern:
http://www.enjoyyourcamera.com/Olym...-Mount-eg-Olympus-E-510-E-410-E-330::668.html

Jag har en motsvarande adapter för att använda Contax-Yashica-objektiv på mitt Olympushus. Det fungerar bra. Enjoy-you-camera var lätta att beställa från, adaptern kom efter några dagar, och eftersom jag köpte från ett EU-land slapp jag allt strulande med moms och tullavgifter.

/Per

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar