Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamla analoga kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

JacobStenfeldt

Ny medlem
Halloj.

Jag är inte säker på om jag lägger detta inlägget i rätt grupp eller om jag ens får lov att lägga upp detta här, men jag gör ett försök. =)

Efter att min mosters man gick bort för ett tag sedan så har jag fått "ärva" några gamla analoga kameror. Jag kommer inte använda dom så jag tänker att någon annan kanske får mer glädje av dom.

Kamerorna i fråga är:
Chinon CS-4
Yashica TL-Electro
Franca Prontor 500-LK

Samtliga kameror är i fint skick och det finns även diverse objektiv, telekonvertrar och blixtar till.

Jag vill mest veta om det ligger nåt värde i dom eller det är något man kan ge bort.

Tacksam för svar // Jacob
 
Tror som Anders att kamerorna är högst värda några hundralappar styck, om de alls går att sälja.

Objektiven däremot kan vara intressantare, eftersom de kan gå att använda på moderna spegellösa kameror.
 
Tror som Anders att kamerorna är högst värda några hundralappar styck, om de alls går att sälja.

Objektiven däremot kan vara intressantare, eftersom de kan gå att använda på moderna spegellösa kameror.

Jag har fyra objektiv.
- Tamron (för Pentax) 28mm f/2,8
- Yashica 200mm f/3,5 (auto)
- Yashica 50mm f/1,7 (auto)
- Expert 135mm f/2,8 (auto)

Respons på det? =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.