Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gallerikostnad - Hur mycket kan ni tänka er?

Produkter
(logga in för att koppla)

gerhard

Aktiv medlem
Ni som vill ställa ut era bilder på ett litet galleri i en förort till Stockholm. Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala i hyra för den möjligheten?

En vän till mig, som är konstnär, håller på att fixa till ett litet galleri för att hänga egna tavlor. Han är också inne på att låta oss fotografer få tillgång till denna lokal. Därav denna lilla undersökning av intresset.

Galleriet skulle då i princip hyras ut obemannat. Dvs man får själv vara där under utställningsperiodens öppettider. Dessa tider kan man ju då styra själv.

Inget är klart idag, så detta är ju bara för att sondera ett ev intresse.

Mvh
Gerhard

Ps. Jag har kontaktat David på Fotosidan om det är OK att ställa en sådan här fråga i forumet. Och det var det. Ds.

Gör ett nytt försök. Om vi bortser från denna lokal i Stockholm utan bara spånar på en lokal var som helst.

Hur mycket skulle det vara värt för att få möjligheten att ställa ut på ett galleri?
Skulle en fast kostnad vara bättre än en liten fast kostnad och provision på ev sålda verk?

/Gerhard

Utan någon som helst erfarenhet så känns det spontant som att jag hellre betalar en fast summa utan provision på det jag ställer ut och eventuellt säljer.

ANNONS