Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gallerierna på webbhotellen?
- Trådstartare Markholm
- Start datum
Frolicc
Aktiv medlem
Alla bilder som visas på skärmen kan sparas ned på datorn. Finns lite sätt att försvåra för den som försöker genom att blockera högerklick eller att en helt annan fil sparas ned än den man tittar på.
Ovanstående funktioner har ju ingenting med webbhotellet i sig att göra utan i den gallerifunktion du väljer att köra på ditt webbhotell.
Ovanstående funktioner har ju ingenting med webbhotellet i sig att göra utan i den gallerifunktion du väljer att köra på ditt webbhotell.
Markholm
Aktiv medlem
Alla bilder som visas på skärmen kan sparas ned på datorn. Finns lite sätt att försvåra för den som försöker genom att blockera högerklick eller att en helt annan fil sparas ned än den man tittar på.
Hur gör man det?
Frolicc
Aktiv medlem
Hur gör man det?
För nybörjaren är väl Wordpress enklast att sätta sig in i. Beroende på mallar och hur mkt man gör om själv kan man göra allt från bloggar till enklare hemsidor. Finns massor av plugins och forum på nätet för att underlätta det man skall göra. Wordpress är open source och gratis.
Wordpress är alltså ett publiceringsverktyg som du installerar på ditt webbhotell som du sedan bygger och administrerar din hemsida i. Sen har du olika plugins för att utöka funktionaliteten hos sidan, exempelvis olika gallerifunktioner.
Leaflet
Aktiv medlem
Du har fått ett bra svar av Marcus här ovan. WordPress är ett publiceringsverktyg som inte är alltför svårt att ta till sig. Jag håller själv på att labba med det just nu efter att tidigare ha lekt med andra lösningar. Det finns en uppsjö av plug-ins (extrafunktioner) och gallerier till just WP. För egen del har jag investerat i något som heter ProPhoto, (dyr), en "extramodul" till WP som erbjuder en jädrans massa funktioner. Du kan kolla på mina ansträngningar här;
Sidan är bara i sin linda men du får ändå ett exempel på EN lösning (av sådär 700 miljoner eller nåt....)
www.wp.tauruz.se
De gallerier som finns under menyn "Gallerier" har jag byggt inifrån Lightroom med en plug-in som heter Impact WSPP och som man kan bygga hela websiter med. Jag har använder dock bara galleridelen.
Möjligheterna är oändliga......;-)
Sidan är bara i sin linda men du får ändå ett exempel på EN lösning (av sådär 700 miljoner eller nåt....)
www.wp.tauruz.se
De gallerier som finns under menyn "Gallerier" har jag byggt inifrån Lightroom med en plug-in som heter Impact WSPP och som man kan bygga hela websiter med. Jag har använder dock bara galleridelen.
Möjligheterna är oändliga......;-)