Annons

Galleri FS - Tråkigt utbud?

Produkter
(logga in för att koppla)

MNB

Aktiv medlem
Har funderat på en sak som slog mig nu igen när det stod på första sidan att galleri FS är uppdaterat. Utan att på något sätt ta bort alla dom bra fotona som hamnar där. Men är det bara jag som tycker det är rätt enformiga foton som läggs in?

Det är nästan enbart natur, landskap och fåglar. Som sagt är majoriten av dom riktigt bra. Men det finns ju andra områden som t ex gatufotografi, som man sällan ser där tycker jag. Ni har t om en egen kategori i Fotosidan Masters som drar till sig mestadels sådana foton (ögonblick) men ändå hamnar väldigt lite i galleriet?

Smaken är som baken :) Nämen allvarligt så speglar nog bilderna som är med, det bilder som läggs in i slussen. Jag tror också att Gatufoto är en betydligt svårare genre att verkligen få till bra bilder.

Natur och fåglar är ju mina favorit motiv. Men när man ser exakt samma Dalripa tagen vid samma tillfälle av två olika fotografer upplagd samtidigt i galleriet ja då kan till och med jag också bli lite uttråkad.

Gör galleriet så speciellt och unikt som man skyltar om genom att låta utvalda jurypersoner granska och godkänna bilder istället för som det är nu när medlemmarna röstar på varandra. Tänk lite som upplägget läsarnas bilder i tidningen.

Kanske kunde alla plusmedlemar ha en bildplats i galleriet och så skiftas denna bild ut varje vecka random från varje bildbiblioteket, det skulle öka bredden på galleriet och alla blir representerade, kanske kunde öka intresset för galleriet.

Japp. Mycket sönderredigerat och extremt mycket bilder utan varken stämning eller känsla. Men alla måste ju börja någonstans.

Smaken är som baken :) Nämen allvarligt så speglar nog bilderna som är med, det bilder som läggs in i slussen. Jag tror också att Gatufoto är en betydligt svårare genre att verkligen få till bra bilder.
Hej David. Jag tycker att det är konstigt att du inte drar slutsatsen att eftersom juryn består av publicerade fotografer i Galleriet så genererar fågelbilder röster av fågelfotografer! Av de första 100 bilderna i Galleriet är 27 fina bilder på fåglar, inget fel i det, men bara 1 som man kan kalla gatufotobild. För mej är det ganska självklart att det påverkar urvalet till nästa omgång nya bilder. Att skriva att gatufoto är svårare tycker jag blir lite hitte-på, det finns många duktiga gatufoto-fotografer på FS, men sen vet ju inte jag om de skickar in sina bilder till Galleriet....de kanske inte tycker det är lönt?
Mvh Glenn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar