acke
Avslutat medlemskap
Jag och flickvännen planerar en naturfotoexpedition till utvecklingslärans vagga, Galapagosöarna, under andra halvåret 2003. Finns det någon medlem som har varit där och har tips att dela med sig av?
Jag vet att det finns paketresor från Sverige arrangerade av bl. a. Temaresor och Kon-Tiki-resor. Tycker dock att det bör gå att fixa alla bokningar själv via Internet och därmed spara några tusenlappar. Vanliga "turistkryssningar" bland öarna brukar vara en vecka. Jag tänker mig att flyga till öarna via Quito och sedan kryssa runt i två veckor, för att få mer tid till seriös fotografering.
Tar tacksamt emot tips om t.ex.
- bra båtar i mellanklass (det finns fler än 100 båtar att välja bland!)
- seriösa researrangörer i Quito
- guldkorn bland öarna
- bästa tid att åka
- osv. osv.
Tacksam för alla tänkbara tips!
(Skriv dock inte att det går åt mycket film, för det förstår jag.)
En sak till...
Om någon till äventyrs skulle vara intresserad av att hänga med så skicka gärna ett mejl. Jag tänker inte ordna en gruppresa, men det vore ju kul om fler svenska fotografer bokade in sig på den båt som vi väljer. Det är lättare att få förståelse för ett fanatiskt fotointresse om man har lika hängivna medpassagerare...
Jag vet att det finns paketresor från Sverige arrangerade av bl. a. Temaresor och Kon-Tiki-resor. Tycker dock att det bör gå att fixa alla bokningar själv via Internet och därmed spara några tusenlappar. Vanliga "turistkryssningar" bland öarna brukar vara en vecka. Jag tänker mig att flyga till öarna via Quito och sedan kryssa runt i två veckor, för att få mer tid till seriös fotografering.
Tar tacksamt emot tips om t.ex.
- bra båtar i mellanklass (det finns fler än 100 båtar att välja bland!)
- seriösa researrangörer i Quito
- guldkorn bland öarna
- bästa tid att åka
- osv. osv.
Tacksam för alla tänkbara tips!
(Skriv dock inte att det går åt mycket film, för det förstår jag.)
En sak till...
Om någon till äventyrs skulle vara intresserad av att hänga med så skicka gärna ett mejl. Jag tänker inte ordna en gruppresa, men det vore ju kul om fler svenska fotografer bokade in sig på den båt som vi väljer. Det är lättare att få förståelse för ett fanatiskt fotointresse om man har lika hängivna medpassagerare...