Annons

G9 CHDK firmware 1.00D enhancement

Produkter
(logga in för att koppla)

Leffe_ESSB

Aktiv medlem
Mörkret och regnrusket börjar ta överhanden och tiden för "hemma pul" ökar, iallafall något !!

Har tittat lite på CHDK och tänkte kolla lite med församlingens erfarenheter. Teoretiskt sett så skulle det kunna fungera men..... :

- Några problem med inst på en G9 ? (obrukbar kamera, typ)
- Kommer alla funktioner med som nämns. Tittade lite i ZIP filen och några verkar vara outvecklade, eller ligger dom inbakade i firmware tillägget ?
- Måste jag själv tillverka scripts för och aktivera många delar ?
- Nån har klagat på menyerna (små bokstäver)
- Mycke jobb för liten uppgradering ?
- Övriga synpunkter
- Andra synpunkter

Tackar ödmjukast för feedback ! Go eller noGo ?

////leffe

Bara till att testa. CHDK är en trevlig uppgradering till sin kamera. Själv körde jag in mjukvaran i en 350D idag för första gången. Tidigare gjort det i 400D och S3IS med framgång. 350D har dock en dålig historik av att dö om man inte har senaste firmware installerad.

Vill man köra med script är det bara till att kopiera in från CHDK:s sida över diverse script. Timelapse med kompaktkamera har ju fördelen att inte krascha någon slutare som i systemkamerorna. Däremot slits bländaren, men det känns som den tål litet mer.

Har faktiskt en kort timelapsefilm som jag körde som test.
http://vimeo.com/19604166

Senast ändrad:
Låter intressant !
Upplever sidan lite "grötig" men jag hittade scripten till slut.

Intressanta filmer Du har. Ska titta lite närmare på dom då det är lite kul och experimentera med kameran för och få fram andra effekter.
Nåt som även lockar är stackade bilder, men tror kanske nog att "den stora" kameran är bättre lämpad för detta ?

Tack för infon Peter. Verkar dock inte vara så många som testat CHDK .

///L

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto