Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

G-mail

Produkter
(logga in för att koppla)
Många frågar efter inbjudan till G-mail.
Vad är det för speciellt med G-mail?
Det verkar ju onekligen väldigt populärt. =)

Mvh

Gmail är alltså Goodle som håller i. man har nu över 2gb lagringsutrymme och därgenom kan man lagra de viktigaste fotografierna gratis där :) det är väldigt smidigt och så har man ju tillgång till bilderna vart som helst... vill ni ha inbjudan skicka ett mail till [email protected] så skickar jag en inbjudan till dig :)

Via Gmail så får du ett epostkonto med extremt mycket utrymme (> 2 Gb). Det är i övrigt väldigt lättanvänt och det går att koppla till t.ex. Microsoft Outlook och förmodligen alla andra epostprogram som fixar pop3.

Nackdelen är något om att de skannar igenom mejlen och försöker skräddarsy reklam att visa så det är väl inte att rekomendera för konfidentiell mejl (sådant skall man ju kryptera i vilket fall) men för vardagsmejlande så fungerar det utmärkt.

Det finns också små smarta program som man kan installera så att man kan använda gmejlkontot som en disk och spara filer på.

Vill ni ha inbjudningar så skicka ett email till [email protected] så mailar jag tillbaka en inbjudan så länge de räcker.

En av fördelarna med G.mail är att all skräppost hamnar en en egen mapp. Bara att klicka på ta bort så försvinner alla spam. Hittills har 99% hamnat rätt utan min medverkan.

einar skrev:
En av fördelarna med G.mail är att all skräppost hamnar en en egen mapp. Bara att klicka på ta bort så försvinner alla spam. Hittills har 99% hamnat rätt utan min medverkan.

Ett skräppostfilter till Windows som jag kan rekomendera är K9. man lär det hur spam-mejl ser ut och programmet blir bara bättre och bättre allt eftersom. Man kan också ansluta till någon site på nätet som samlar ihop adresser från kända spammar och så kan programmet blocka dessa också.

Just nu ligger min installation på 99,73% riktiga gissningar. Framförallt så har den väldigt sällan misstagit ett korrekt mejl för spam.

Under senare tid så har det dykt upp en variant av spam som har med ett textstycke från någon bok eller liknande och dessa lyckas den inte helt fånga.

http://www.keir.net/k9.html

Arctic skrev:
Via Gmail så får du ett epostkonto med extremt mycket utrymme (> 2 Gb). Det är i övrigt väldigt lättanvänt och det går att koppla till t.ex. Microsoft Outlook och förmodligen alla andra epostprogram som fixar pop3.

Nackdelen är något om att de skannar igenom mejlen och försöker skräddarsy reklam att visa så det är väl inte att rekomendera för konfidentiell mejl (sådant skall man ju kryptera i vilket fall) men för vardagsmejlande så fungerar det utmärkt.

Det finns också små smarta program som man kan installera så att man kan använda gmejlkontot som en disk och spara filer på.

Vill ni ha inbjudningar så skicka ett email till [email protected] så mailar jag tillbaka en inbjudan så länge de räcker.

Tusen tack Roger!

Mvh
/Lasse

Söderlund skrev:
Många frågar efter inbjudan till G-mail.
Vad är det för speciellt med G-mail?
Det verkar ju onekligen väldigt populärt. =)

Mvh

Förutom 2gb mailutrymme får man också ett mycket smidigt webbalbum. Tror inte man behöver någon inbjudan längre utan det går bra att registrera sig på picasaweb.google.com direkt för både gmail och picasaweb.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar