Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göteborg: tips på intressanta miljöer? Skrotigt, vackert, gammalt, nytt

Produkter
(logga in för att koppla)

stormfrog

Medlem
Hej!

Jag är på väg att flytta till Göteborg och är intresserad av intressanta platser att fota på. Jag har en förkärlek att avbilda det trasiga, skrotiga och gamla men är intresserad av alla tips. Fantastiskt kul med ny stad och nya fotoäventyr - men svårt att börja när man inte har några kontakter eller erfarenheter i staden ännu. Så all tips mottages med glädje!

Grattis till din flytt till GBG! Är själv utflyttad från denna fantastiska stad men ska försöka ge lite tips. Klassisk "skrot" hittar du vid Gullbergsvass ca 500 öster om operan. Där ligger "drömmarnas kaj" med allehanda vrak. Kanske lite mera städat än förr men lite skrot bör finnas kvar. Mitt emot finns Ringöns gamla industriområde, kanske lite skrot där också? Där finns också Gothenius varv där det finns lite genuin varvsmiljö kvar. Ett annat område är de gamla landshövdingehusen i Gårda. Garanterat förfall, men skynda, snart är de rivna! I övrigt tycker jag nog att GBG börjar bli lite "polerat" och inte så patinerat som förr. Viss patina och charm finns dock fortfarande kvar i Majorna och Kungsladugård. Där finns också garanterat sköna invånare att fotografera. På Bangatan dessutom ett riktigt praktexempel på förfallet tegelhus från förra seklet! God jakt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar