ANNONS
Annons

Gör animation av din fotografi

Produkter
(logga in för att koppla)

Black Pearl

Aktiv medlem
Hej alla foto-freaks,

ville bara tipsa om något ni borde prova på om ni sitter i en något fotografisk svacka. Foto-Animation!
Kasta ur dig några absurda idéer, använd ditt stativ (eller inte) och börja plåta på som bara den. I raw-behandling kan du lätt konvertera 100 bilder samtidigt och därefter efterbehandla och lägga ihop allt i imovie (ca 0,25 min per bild) eller annat videoprogram.
Det låter kanske lite flummigt och osammanhängande - ni kan ta en titt på en kortfilm jag gjorde igår för att ungefär förstå sammanhanget:
http://ulicam.blogspot.com/

Man kan också leka med något så enkelt som soluppgångar, moln, träd i vinden osv om fantasin inte tar dig någon stans för tillfället.

Jag vet i vart fall att en kortanimation är väldigt nyttig in emellan all vanlig traditionell foto.

Fyyyyy fan vilket jobb, snacka om tålamod att fota alla dom bilderna.

men det blev snyggt, nyfiken, hur lång tid tog det att göra den filmen?

Hih, blir lite förvånad att det finns folk som gillar den här kortfilmen, då min kompis precis fnyste åt den och sa "öh?".

Det tog faktiskt inte speciellt lång tid. Runt 4 timmar kanske? Med Fotografering och redigering. Fotograferingen går snabbast. Det är imovie jobb som tar längst tid! Eller att hitta en låt man tycker passar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar