Annons

Går inte att importera bilder från kameran/kortet?

Produkter
(logga in för att koppla)

L-A-S

Medlem
Hej!

Vet inte om det är rätt forum.

Men helt plötsligt så kan jag inte importera mina bilder från kameran "Canon 7", till Lightroom 4 eller Element , det ligger blandat med RAW och JPEG på korten ", men jag får till svar att bilderna inte kan läsas?
Oavsett om jag kör från kameran via kabel eller från kortet direkt via läsaren i datorn, så blir det samma svar.
Har testat att formatera kortet/korten, tagit nya bilder, men samma resultat.
Inställningarna i kameran ser rätt ut.

Kameran fungerar som vanligt.

Någon som har något bra tips?
 

Bilagor

  • Skärmklipp6.jpg
    Skärmklipp6.jpg
    13.4 KB · Visningar: 541
Håller med med felsökning, springer mellan denna huvuddator och studion, "ligger i samma hus som tur är", och det verkar som om det kan vara systemfiler som bråkar i denna dator, i studiodatorn så verkar allt fungera normalt, när jag kopplar upp, men där har jag bara XP, så jag kan inte kolla med LR där.

Men jag ska testa ditt förslag också, och felsöka vidare, så återkommer jag så snart jag vet mer.
 
Hehe, nej, det gäller en 7D naturligtvis.

Men har felsökt klart nu, och allt verkar fungera på studiodatorn med XP, hittade en version av LR3, la in denna,, tog några bilder, kollade i LR, och det gick bra att importera in från både kamera och kort, så troligen är det min vanliga dator, som behöver en översyn, kanske en ominstallation av LR behövs, eventuellt blir det en formatering i slutändan, men då har jag uteslutit kamera och minneskort i alla fall, skönt det.

Tack för edra försök att hjälpa ändå.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.