Annons

Går ej att föra över bilder till Pc ! ?

Produkter
(logga in för att koppla)

aspen69

Medlem
Jag får inte fört över bilderna från kameran eller minneskortet till datorn,
vad gör jag?? har en Nikon D90, har installerat View NX och Nikon Transfer.
Jag har windows XP, kanske det som är felet? . . . Tacksam för tips!
Har installerat och avinstallerat programmen både från skivan och från Nikons hemsida. programmet ska starta automatiskt och föra över bilderna, det startar inte och några bilder syns inte till. . . det går inte att manuellt överföra heller.
 
Prova att dubbelklicka på Den här datorn som bör finnas som ikon på skrivbordet, då ska du se kameran som en flyttbar enhet om den är kopplad och ställd i visningsläger eller kortet sitter i läsaren direkt då.
Sedan dubbelklicka på enheten som är kameran så ska du se mappen med bilderna på minneskortet, högerklicka och kopiera, välj din bildmapp på datorn och klistra in.

Manuellt så det förslår men bör iaf funka om nu automatiken strular!
 
Prova att dubbelklicka på Den här datorn som bör finnas som ikon på skrivbordet, då ska du se kameran som en flyttbar enhet om den är kopplad och ställd i visningsläger eller kortet sitter i läsaren direkt då.
Sedan dubbelklicka på enheten som är kameran så ska du se mappen med bilderna på minneskortet, högerklicka och kopiera, välj din bildmapp på datorn och klistra in.

Manuellt så det förslår men bör iaf funka om nu automatiken strular!

Tyvärr funkar inte, ser inte kameran eller kortet när jag år in på Den här datorn???
 
Har du provat att använda minneskortläsare iställe för kameran direkt?
Installera om dom program du använder för att föra över bilder med.
Troligen har någon drivrutin felat.
 
USB port kass?

Det verkar som att USBporten är kass.
Funkar det att koppla andra enheter till just den USBporten?
Prova med en annan port.
Starta Nikon Transfer manuellt.
Koppla in D90 till en annan USBport.
 
Ibland kan man tappa hjärnan, så jag frågar ödmjukt: kameran är väl påslagen?

Haha . . ja vet jag har tvivlat på mig . . jag kopplar i sladden i kameran. slår på kameran och då ska programmet automatiskt starta. det gör det inte. Jag startar programmet manuellt och försöker överföra bilderna men nej. jag tar ur minneskortet och sätter det i datorns kortläsare och slår på "den här datorn" där syns inte något minneskort? Jag tar ett usb minne och sätter i samma "port" och går in på "den här datorn" det syns där? jag har avinstallerat Nikons program installerat det igen avinstallerat installerat det från deras hemsida, bytt sladd, försökt ändra på kameran visningsläge osv. . Nu ska jag läsa handboken igen. . . kanske jag får mig ett gott skratt om jag gjort eller inte gjort något. .
 
Vilken typ av kort använder du SD eller SDHC om du kör windows kan du behöva köra win uppdate för att SDHC kortet skall funka,eller har du en kortläsare som inte stödjer SDHC kortet.Kan inte nikon kameran men är det inte någon inställning för utmatningsenhet i kameran.
 
Jag var ute för ett liknande problem med min videokamera. Hade en usb port på framsidan på datorn men den fungerade inte till videokameranmen usb stickor gick. Jag fick byta till en usb port på baksidan. Fick reda sedan på att det kunde vara så att usb porten fick för lite ström för kameran.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.