marcus hev
Aktiv medlem
Går och funderar på om jag ska satsa helhjärtat på fotograferingen (vilket jag helst av allt vill) eller låta det förbli en fritidssyselsättning som jag ägnar mig åt när jag har tid över (vilket jag har allt mer sällan nu).
Jag vill inte jobba som studiofotograf eller på en tidning utan som frilans.
För närvarande ägnar jag mig enbart åt analog svartvit fotografering, men jag skulle gärna vilja lära mig analog färgfotografering. Digital fotografering är däremot inte något som lockar mig, vilket jag inser är en stor begränsning och utgör ett hinder.
Frågan är alltså om det går att leva som analog frilansfotograf?
Man drömer naturligtvis om att helt kunna försörja sig på egna "konstnärliga" projekt, men som jag har förstått det finns det knappt nån i hela sverige som klarar det.
Stämmer det, eller finns det någon som helst möjlighet att man klara det?
en lång fråga kanske , men jag hoppas på svar.
Jag vill inte jobba som studiofotograf eller på en tidning utan som frilans.
För närvarande ägnar jag mig enbart åt analog svartvit fotografering, men jag skulle gärna vilja lära mig analog färgfotografering. Digital fotografering är däremot inte något som lockar mig, vilket jag inser är en stor begränsning och utgör ett hinder.
Frågan är alltså om det går att leva som analog frilansfotograf?
Man drömer naturligtvis om att helt kunna försörja sig på egna "konstnärliga" projekt, men som jag har förstått det finns det knappt nån i hela sverige som klarar det.
Stämmer det, eller finns det någon som helst möjlighet att man klara det?
en lång fråga kanske , men jag hoppas på svar.