Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funktionen "svara" i gästböcker. Mening med den?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Har en liten fråga.

När man surfar runt planlöst och tittar på bilder, så kanske man skriver i nåns gästbok. Om sen den personen svarar på det inlägget i sin egna gästbok, hur ska man veta det? måste man hålla reda på vilka folk man varit hos så man kan gå tillbaka och luska i deras gästböcker ifall dom svarat?
Finns ingen indikation att man fått ett svar i nåns gästbok?

Förstår ni hur jag menar?

Jag sökte men hittade ingen tråd som hade behandlat ärendet, hoppas jag inte missade nån.

Ta det lugnt!

Mvh
Markus

Du kan bevaka på svaren i gästböckerna och få mail om det.

Jag har dock förespråkat att vi skall slippa fylla våra mailboxar.

Alla bevakningar på fs ger mail i mailboxar. Jag vill ha bevakningarna listade på "min sida" som länkar!

Jag vill inte fylla min mailbox med fs-mail

Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Du kan bevaka på svaren i gästböckerna och få mail om det.

Jag har dock förespråkat att vi skall slippa fylla våra mailboxar.

Alla bevakningar på fs ger mail i mailboxar. Jag vill ha bevakningarna listade på "min sida" som länkar!

Jag vill inte fylla min mailbox med fs-mail

Kan ju vara ett alternativ, Janne. Men jag hoppas att mailfunktionen kommer att finnas kvar i så fall. Jag föredrar den. Och för de som är väldigt aktiva på FS lär det ju bli ett antal länkar på "min sida" i stället.
Jag är inte mot ditt förslag, tvärtom. Valfrihet är positivt!

Arne

Jag har verkligen lurkat runt efter den inställningen, är det nått val man får om man blir betalande medlem eller är jag blind? =)

Jag tror att allt som har med bevakningar att göra är kopplat till betalmedlemskap.

Jag förstår du lurkat runt ;)

Det är inte tydligt, och du måste betala, men om du klickar in dig i din egen gästbook hittar du tre länkar överst

Skriv i gästboken
Lägg till bevakning
Meddelanden jag skrivit

Lägg till bevakning är en bra kandidat där ;)

Arleklint skrev:
Jag förstår du lurkat runt ;)

Det är inte tydligt, och du måste betala, men om du klickar in dig i din egen gästbook hittar du tre länkar överst

Skriv i gästboken
Lägg till bevakning
Meddelanden jag skrivit

Lägg till bevakning är en bra kandidat där ;)

Tack det är såna tydliga beskrivningar jag behöver, då är det bara pynta in en 500 peng då så man får lite mer valmöjligheter =)

Nu blir jag osäker, jag hittar inte möjligheten att få bevakningar på svar i gästböcker.

Har den trollats bort bland sådant som är svårt att hitta?

Jag har aktiverat den, men hur aktiverar man den idag?

Man går in på "min sida", därefter klickar man på "dina bevakningar". Väl där klickar man på "lägg till en bevakning" Där hittar man lite olika alternativ, bl.a. den funktionen Janne beskriver, "Nya svar på gästbokskommentarer".

För att slippa alla dessa bevakningar till höger och vänster som ska aktiveras och avaktiveras, det finns faktiskt andra sätt att lösa det här problemet på.

Så gott som alla andra community-sajter har ett tillvägagångssätt som innebär att när jag svarar på ett inlägg i min gästbok så hamnar det svaret i den andra personens gästbok! Jösses vad mycket enklare det är att få reda på om man får svar eller inte!

Man kan, för tydlighetens skull när man återgår till att titta på en diskussion man haft med någon, också tänka sig att svaret registreras i bådas gästböcker.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto