Annons

Funktion för arkivera bild + kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

peter_wahlström

Aktiv medlem
Jag har tänkt ta bort och ersätta några bilder i mitt bildalbum på fotosidan.

En del bilder har flera kommentarer som vore väldigt roligt att spara tillsammans med bilden. Därför eftersöker jag en arkivfunktion som sparar bilden i t.ex ett PDF-dokument tillsammans med alla kommentarer. Alternativt öppna bilden med endast kommentarerna i en "utskriftsvänlig" sida. Därifrån kan jag sedan själv spara som PDF eller skriva ut.

En sådan funktion tror jag skulle öppna för en större omsättning i albumen. Det är väldigt roligt att spara de kommentarer man har fått utan att ha kvar bilden. Jag har dragit mig för att radera bilderna bara för att jag gillar att läsa de små kommentarerna.

Kan det vara nåt att utveckla på fotosidan? Funktionen behöver ju inte vara så avancerad.

Mvh /Peter

På Mac kan du välja skriv ut i din webbläsare och sedan spara sidan som pdf, tror det fungerar på PC också, i alla fall med något extra program installerat.

Stina.D skrev:
På Mac kan du välja skriv ut i din webbläsare och sedan spara sidan som pdf, tror det fungerar på PC också, i alla fall med något extra program installerat.

Ahh... Det ska jag prova. Det kanske blir bra... Bara marginaler o sånt fungerar o håller måttet. Mycke´ man inte har lärt sig än..

Vem bryr sig om PC? =o)

Mvh /Peter

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto