Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funkar Soligor DG-420z med eBay-triggers?

Produkter
(logga in för att koppla)
Soligor DG-420z är ju en billig att ha som portabel blixtlösning. Frågan är om den går att trigga med eBay-triggers typ dessa (PT04-V2s) http://cgi.ebay.com/Phoshot-4-Chann...es?hash=item120382605175&_trksid=p4634.c0.m14

Eller ska man satsa på en Canon 430EX II?

Generellt, ju enklare blixt desto större chans att den funkar. Tvärt om är det så att just Canons EX-blixtar kan vara ett litet helvete att använda som "dumma slavar" och funkar med betydligt färre triggers, vanliga optiska slavtändare etc än vad tredjeparts blixtarna gör.

Om du inte planerar att använda den trådlöst med Canons IR-system så är den ett mycket bra köp, inte minst eftersom den faktiskt har en fotocell som gör att du kan trigga med vanligt blixtljus.

Tack för svaret. Blev otålig så jag beställde en nyss från Cyberphoto (fast en Dörr som fanns i lager). Funkar den inte att ha som master så köper jag en Canon och har denna som slav (vilket jag hoppas funkar, haha).

Fick hem min blixt idag. Beställde en Dörr men på min står det "Jessops 360afdc". Ser exakt likadan ut på baksidan så det funkar för mig. =)

Testade den även med mina billiga radiotriggers från eBay och det funkade galant. Även min gamla Sigma 430-blixt kickade igång när jag satte den i slave-mode. Good stuffs!!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto