Annons

fungerar EOS 7D med en EF 24-70/2,8 L?

Produkter
(logga in för att koppla)

perbyl1

Medlem
Det måste finnas många som testat denna kombination och jag undrar hur de gifter sig med varandra. Skall gradera upp från min tamron och funderar på 24-70:an. Har läst om fokuseringsproblem...
Men det viktigaste, erfarenheter om de funkar bra ihop???
 
Gillar man de bildvinklar man får är det inga problem.
Det blir ju smalare än vad det hade blivit på en kamera med större sensor. En del vill ha EF-S 17-55mm f/2,8 IS USM istället. Jag är ju prylsamlare, så jag föredrar "också"...
 
Instämmer med apersson850. Själv har jag vant mig vid betydligt vidare perspektiv, runt 16mm tycker jag ger skön vidvinkel på ett kamerahus med cropsensor. Om vidvinkel är betydelsefullt för dig kommer 24mm kanske att uppfattas som aningen snävt som det vidaste läget.

Dock är väl 24-70/2.8 ett av Canons mest omtyckta objektiv...frågan handlar ju om vilket hus man sätter den på och vilka preferenser man har. Själv hade jag nog satt den på en 5D :)
 
Canon 7D är ju en utmärkt kamera och 24-70/2,8 säkert ett utmärkt objektiv -- men kombinationen tror jag inte är någon vinnare. Skulle definitivt föredra 17-55/2,8. Mindre, lättare, billigare, IS och -- vilket är viktigast -- ett mycket mer användbart brännviddsomfång.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.