Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funderingar kring betalning för heldag

Produkter
(logga in för att koppla)

morris

Ny medlem
Jag har en liten reklambyrå tillsammans med min sambo och har genom den tagit en del uppdragsfotografering. Har då fakturerat efter timmar (900kr i tim, min 2 tim) då det oftast handlat om två eller tre timmars fotografering. Nu har jag fått förfrågan om att fotografera till en mat och vintidning, en tjej skall göra maten och skriva en tvåsidig artikel och jag skall fota under en hel dag. Hennes kontakt på tidningen sade att dom annars skickar upp en fotograf från stockholm (vi finns i värmland) men att de gärna vill prova att använda mig istället och om det blir bra att fortsätta med det. Vad är ett rimligt pris för detta? Tacksam för svar!

jag igen....

Ok, efter att ha surfat runt en hel del och använt sökfunktionen förstår jag att detta är en utsliten fråga, har dock inte hittat något som passar in på min. Det är ju så ruggigt svårt detta med betalning. Hur som helst, om någon bara kunde tipsa om ett mellan tummen o pekfingretpris för heldagfotografering till tidning vore jag dagens lyckligaste. Så vet jag iallafall lite vad jag kan utgå ifrån vid förhandling. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar