Annons

Fundering på ny bevakningsfunktion....

Produkter
(logga in för att koppla)

chajo

Aktiv medlem
Hej!

Jag har funderat på en ny sorts bevakning. Och det skulle vara att man kan lägga upp en bevakning på när någon lägger upp en bild av en viss kamera-typ (eller annat föremål -objektiv etc- som finns inlagt under recensioner).

Dels så kunde detta vara bra om man funderar på att köpa något, dels kanske detta skulle öppna upp för nya informella pooler/grupper, typ vi som har 350D. (Jag har en teori om att fotofrafer som många har bevakningar på får mycket uppmärksamhet på sina bilder tack vare bevakningsmailen som skickas ut).

Givetvis är det ju så att vissa typer av produkter skulle generera massor av bilder (typ D70 etc) men sätter man en bevakning på 1 dygn så borde det ju inte vara något problem och man väljer ju själv ifall man vill titta eller inte.

Men det kanske är för teknikorienterat med en sån här funktion? Det kanske är bilderna och fotograferna i sig man vill framhäva oavsett utrustning.

Hursomhelst, jag har funderat på det och nu slänger jag ut funderingen här.... vad tycks?

En bra idé tycker jag. Iofs kan det vara knepigt att få en uppfattning om prylarnas förmågor via fs-bilder, men ett hum får man kanske, så idén är bra!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto