Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fundering angående leveransform av bild.

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Tänkte ta en chans och skicka några bilder till kommunen i den stad där jag bor. Hoppas på att de skall nappa och vilja använda dem på hemsidan eller i någon turistinformation.

Hur gör jag lämpligast om de fastnar för idén? Skall jag skicka diaduplikat eller kan man skanna bilden och skicka på CD (50Mb fil)? Eller är det rentav troligt att de vill ha bilden färdigjusterad och i lämpliga storlekar för tryck resp. hemsida?

Jag vet att det är en trevare jämfört med den vanliga vägen genom en bildbyrå men skulle bli glad om någon vill ge lite råd.

Mvh Dan

Hade jag varit dig hade jag lämnat bilder på cd, hyffsat lågupplösta som en liten aptitretare så att dom får återkomma om dom skulle vara intresserade.

/Anders

Hej !!
Förmodligen har de en marknadsavdelning eller ett produktionsbolag som tillhandahåller all marknadsföring. Får du bara prata med dessa så talar de om hur de vill ha bilderna levererade.

// Johan //

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar